Homey 5.0 Ikea Zigbee Problem

Hej,

Ny pÄ detta forum men jag Àr tvungen att chansa om nÄgon har idéer.

Nu Àr det kris.
Jag har haft Homey ca ett halvÄr och det har fungerat klockrent
 tills jag uppdaterade till 5.0 dÄ har de inte gÄtt att lÀgga till nya Ikea trÄdfria produkter.
Har hoppas att det skulle lösa sig med de olika rc versionerna som kommit ut men icke.

Det har nu gĂ„tt sĂ„ lĂ„ngt sĂ„ jag har Ă„terstĂ€llt hela bollen och börjat om frĂ„n scratch, men fĂ„r inte in trĂ„dfri Ă€ndÄ 

NĂ„gon som har tips innan jag exploderar?

Vet ikke helt hva en ÄterstÀllning egentlig gjÞr men har du sett denne:

Tack BSA!

Hade missat det dĂ€r
 kanske fĂ„r dom ordning pĂ„ det framöver. Jag vet inte hur jag ska kunna gĂ„ tillbaka till rc43.

Meeen jag Äterskapade och gick tillbaka med en sÀkerhetskopia frÄn tidigare ( rc50). TyvÀrr uppstod ett annat problem, nu Àr alla trÄdfria unreachable istÀllet. Jag kan ju inte ÄterstÀlla Zigbee nÀtverket och börja om heller eftersom jag har rc50 och dÄ inte kan lÀgga till nya.
Man Àr ju grymt populÀr hÀr hemma :rofl:

Hej Jesper.
Om du inte redan provat det sÄ byt strömadapter, den nya ska helst vara pÄ minst 2.4A.

Om det inte fungerar sÄ prova detta:

  1. SÀtt Homey i ÄterstÀllningslÀge och surfa till http://setup.athom.com/
    (anvÀnd PC/Mac, inte Android eller IOS)

  2. HĂ„ll in knappen ALT nĂ€r Homey letar efter uppdateringar. VĂ€lj alternativet ‘Download full update’ nĂ€r det blir tillgĂ€ngligt.

  3. VÀlj att behÄlla dina anvÀndardata.

Om detta hjÀlper sÄ maila Athom och berÀtta att du har haft problemet och hur du löste det, de vill veta hur omfattande det Àr: support@athom.com.

Hej Johan,

Tack för tipsen, jag satte in en adapter pÄ 2.6A och gjorde ÄterstÀllning som du skrev.
TyvÀrr utan vidare resultat, fortfarande tappat nÄgra lampor som jag inte kommer Ät (eller Äteransluta) och kan inte lÀgga in nya trÄdfria produkter.
Kanske inte finns nÄgot annat Àn att ha is i magen och avvakta tills uppdatering?

1 Like