Homewizard p1 meter

Hallo een vraag ik heb in Homey.de Homewizard p1 meter staan en mij bv zonnepanelen . Nu wil ik bij terugleveren aan het net boven een bepaalde waarde een melding krijgen . In de Homewizard flow staat een kopje met de som van de teruglevering. Nu wil ik graag een melding wanneer ik de netto opbrengst van de zonnepanelen heb bereikt dat hij mij een berichtje stuurt helaas doet hij dit niet wat doe ik fout

Misschien even een screenshot van jou flow meesturen.

P1 weet alleen wat je teruglevert en dat is minus je eigen gebruik. P1 ziet niet wat de panelen leveren, dat moet je uit de omvormers halen als je dat bedoeld.

In de flows van de p1 meter staat wel de teruglevering

Zou gewoon moeten werken, probeer eens een notificatie met de tags er in voor de waardes om te testen. Gebruik het juiste telwerk voor dal of normaal.

Foutje, Totaal is je tellerstand.
Je moet het huidige vermogen gebruiken.
Heb hem niet getest, het is donker. :slight_smile:

Ik ga het morgen even proberen

Met vriendelijke groeten

Werner

Je hebt idd het “huidig vermogen” kaartje nodig. Dit is je verbruik minus de opbrengst van de zonnepanelen.
Zodra “huidig vermogen” negatief is, lever je terug (Je zonnepanelen leveren meer op dan je verbruikt).

Hoi Kan ik het kaartje als het vermogen is veranderd gebruiken?

Met vriendelijke groeten

Werner

“als het vermogen is veranderd” triggert bij iedere verandering, misschien niet wenselijk.

Ik zou deze nemen, deze triggert alleen als het vermogen van groter dan nul naar kleiner dan nul gaat:

Nadeel, kan gaan ‘klapperen’ als de waarde rond 0 schommelt.
Ik zou deze gebruiken, van de Device Capabilities app:
Pas als het huidige vermogen kleiner dan 0 is, gedurende X seconden/minuten, trigger dan pas de flow:

En andersom, voor als het vermogen weer boven 0 komt:

1 Like

Hallo bedankt voor de tip ik ga ze beide proberen

Met vriendelijke groeten

Werner

1 Like