Homewizard Base station niet te koppelen; knop opslaan werkt niet

Hoi Jeroen daar kan ik allemaal bij. Ik wacht nog wel even tot jij de 2023 hebt zo dringend is het nou ook weer niet. Het gaat alleen om een paar weerstations

Probeer anders een keer te koppelen, na de foutmelding of dat deze terugspringt een diagnose rapport van de app sturen misschien kan ik iets zien.

282fc6c9-d91b-40de-81fd-b3dabaeae746

Dit? Jeroen?

Ja hebbes. Er zit iets niet lekker met je wifi. Je energy sockets hebben ook connectie problemen.

Owke. Ik had idd wat vreemd dingen met 1 mesh node. Zal de boel eens even herstarten

@Marcel_Siermann Al enige vooruitgang geboekt???

Alles herstart zonder resultaat. Nu heb ik de homwizard app op en de Oude homey en de nieuwe draaien. Zou dit voor probleem kunnen zorgen?

Nee, nog geen tijd voor gehad. Morgen wil ik weer verder proberen

Krijg nu ook geen dianostische info voor elkaar :tired_face:

Nee moet beide werken

c58868cc-4568-4904-a9d5-484ae42cda9d

Is de wifi nu beter?

Ja WiFi is beter maar ik heb het idee dat je Homewizard een ander ip heeft dan jij denkt dat het is. Heeft Homewizard main unit een vast ip? Probeer in browser zoals ik een paar berichten eerder voorstelde.

Als er geen ip eindigend op 234 in het log staat, dan houdt ie misschien idd een fout IP vast. Maar… ik krijg niks anders ingevuld.
De app verwijderen ?? en opnieuw??

Probeer dit:

Browser → http://192.168.1.234/wachtwoordvanjehomewizard/get-status

Ha, eindelijk voortuitgang! HW gereset (met aan het programma van Ton) en nu het basis station kunnen koppelen. Ik heb nu de energielink, thermometer en regenmeter geïnstalleerd in de app.

Nu de verlichting nog. Ik heb een 5-tal Smartwares E27 lampen (type XQ1600) maar die krijg ik via de HW app niet gekoppeld. Die lampen staan niet bij HW en ook niet bij Smartwares. Deze lampen werken op 868MHz en werken prima met de HW. Maar hoe krijg ik die nu in de Homey?

Het zijn deze lampen: (Smartwares XQ-lite 868Mhz connected LED lamp XQ1600 - BlakHawk - Userreviews - Tweakers)

Ik heb er ook nog wat van hetzelfde merk maar dan type HW1601. Klopt het deze Smartware lampen niet ondersteund worden?

1 Like

Die ondersteuning heb ik niet in Homewizard app gebouwd.

Hoe bedoel je? Want ik bedien ze al jaren via mijn HW. Waren makkelijk te koppelen. Maar nu ook overzetten of aansturen via de Homey lukt me niet…

Ik heb geen integratie gemaakt met de Homey-Homewizard app dus de app in Homey weet niet dat er lampen zijn.

Ah, vandaar. Is er een andere optie om die Smartware lampen via de Homey te bedienen?

Euhm als dat zo was, had Jeroen geen Homey app voor HW hoeven maken denk ik :upside_down_face: