Homekit opentherm thermostaat koelen en verwarmen

Hallo Homeys!

Ik zou graag mijn warmtepomp vanaf mijn ipad kunnen besturen. De warmtepomp is voorzien van een opentherm aansluiting en kan zowel koelen als verwarmen. Zijn er mensen met advies over welke hardware hier het beste voor gebruikt kan worden in combinatie met welke homey app?

Groet!

Denk niet dat er specifieke OpenTherm oplossingen zijn voor Homey, maar je kunt er natuurlijk een gewone (door Homey ondersteunde) slimme thermostaat aan hangen.

Een stomme vraag maar ik wordt van google niet veel wijzer kan ik ergens zien welke thermostaten er samen met homey werken, modulerend zijn en zowel kunnen verwarmen als koelen?

De Plugwise Anna is wel een fijne.

Wellicht een verkoop praatje maar ik lees:
Koelen met alleen een Anna kan met enkel de Techneco Elga en Thercon Loria warmtepompen. De software tussen deze twee warmtepompen en Anna is zodanig op elkaar afgestemd dat automatisch koelen mogelijk is. Gebruik je Anna samen met Adam? Dan kan je eigenlijk altijd koelen.

Ik koel zelf niet met de warmtepomp, maar ik denk niet dat het een verkooppraatje is. Je zult dus ook een Adam nodig hebben als je een warmtepomp van een ander merk hebt (is dáár geen slimme thermostaat van beschikbaar die ook met Homey werkt?).

Je kan kijken naar Opentherm Gateway (OpenTherm Gateway Kit).
Er is een Homey app echter deze is geen sdkv3 (nodig voor HomeyPro2023 tenzij je nog een bolletje gebruikt dat werkt de app wel).