Hoeveel stroom gebruik ik direct van de opgewekte stroom per dag

Als je dat zoekt kan je deze flow gebruiken (ook te downloaden) .

In dit geval voor een autolader, maar het principe is hetzelfde:

Alle overschot aan stroom gaat naar de auto.

Werkt prima, de autolader kan ik per 1A regelen en ik zie dat het overschot netjes binnen de +/-300W blijft. (Kleine pieken daargelaten)

FKey, bedankt.

Daar ga ik eens op studeren.

Bert, ik denk dat je iets niet begrijpt.

Het vermogen, verbruik of productie, is altijd een moment opname en is weergegeven in Watt. De energie (waarvoor je aan het einde van een periode moet betalen) is het vermogen vermenigvuldigd met de tijdsduur dat dat vermogen werd opgenomen en is weergegeven in kWh, of wattuur of wattseconde. Je P1 meter geeft aan wat er op elk moment aan vermogen ((k)Watt) je huis in of uit gaat. Dat wil je dus elk moment op nul proberen te houden. De scantijd van de P1 meter hangt geloof ik van het type af en is bv 1 of 10 seconde. Een verbruik van 1000 Watt gedurende 1 seconde geeft dus een energie verbruik van 0.0002777 kWh.

Mijn persoonlijke conclusie is dat die scantijd er niet zoveel toe doet. Je wilt niet reageren op kleine piekvermogens dus ik ben gaan middelen over langere tijd.

Er zijn te veel apparaten die korte spikes veroorzaken, tegen de tijd dat je reageert is de spike alweer voorbij, dan wordt het eenheel zenuwachtig systeem…

Een inductiekookplaat op lage stand pulseert de stroom bijvoorbeeld al.