Hoeveel lampen en andere apparaten kan Homey aan?

als je van alle hubs af wil in je meterkast dan lukt het niet maar op deze manier merk je er niets van.
voordeel van dat je de lampen op de originele gateway houdt is het behoudt van de app (net even wat makkelijker soms) en daarmee ook software updates.

voor het functioneren van de lampen in Homey werkt het nog steeds hetzelfde dat als je ze direct aan Homey koppelt.

je bouwt geen zigbee mesh netwerk op als je de lampen niet direct aan Homey koppelt. als je op elke verdieping even een tradfri versterker hangt ( en koppelt aan Homey) dan is het prima. dan heb je nog zo’n 18 zigbee sensoren die je kunt koppelen.

de rest van de sensoren kun je IMO beter op z-wave laten werken. dat werkt net even wat beter

Super, hier kan ik wat mee!
Dank voor de uitgebreide toelichting!!

mooi spul hoor! kun je leuke dingen mee doen :slight_smile:
succes en laat je nog even weten wat het is geworden?

Dank je wel, ga ik doen.
Maar het kan nog een paar maanden duren, ik ga hier een grote verbouwing doen en dan gaat domotica mee :slight_smile:

als je gaat verbouwen is het handig om alvast wat toekomstige aanschaffen te implementeren! denk aan bekabeling, internet/poe, stroom. Ik loop nu tegen dingen aan die ik van te voren had moeten aanleggen :wink: screens bijvoorbeeld, ik heb nu dure solar screen maar dat hadden ook wat goedkopere kunnen zijn op netstroom :wink:

Heb ik rekening mee gehouden :slight_smile:
Zoals stopcontacten vlak bij de gordijnrails.
Zou zomaar mijn hobby kunnen worden :slight_smile:

het is een soort virus :wink:

1 Like

Hi Viktor,

Ik haak even aan m.b.t. jou singaalversterker van de ikea.

Na de installatie van deze (2?), is het netwerk van je homey zigbee mesh vergroot? Ikzelf heb een ‘range’ probleem met de tuin. Het ikea stopcontact kan in het schuurtje verderop (20m) schakelt niet. Met een tussenlampje net buiten de schuur lukt het wel. Ik wil deze echter wel vervangen door de signaalversterker.

@robertklep, …
Overigens, als ik bij Homey developer/tools/zigbee kijken heeft de ikea tuinschakelaar wel contact via 3 andere (binnenshuis) lampen. Hij schakelt echter niet. Kan dit?

Mvrgr.

Kennelijk kan het, want anders had het wel gewerkt voor je :wink: Maar ondanks dat Homey een route toont (kan ook de “laatste bekende” zijn, dus hij hoeft niet per se up to date te zijn) kan het best dat een apparaat net op de rand van het bereik van je netwerk zit, en dan kan ie het soms wel en soms niet doen.

Ha, ja, kennelijk als de wind goed staat doet hij het wel. :smirk:

Ikea signaalversteker wordt aangeschaft.

Thanks.

Hi KiJo-DuKa, ik ben nog niet in het bezit van een Homey. Die komt (zeker wel), maar mijn verbouwing begint pas over 3 maanden en duurt drie maanden. Daarna komt mijn Homey en in elk geval nog 33 extra (Philips Hue) lampen, bovenop de Ikea verlichting. Dus wat de Ikea signaalversterker doet weet ik niet zeker, maar ik verwacht dat het een “gewoon” Zigbee punt is zonder verdere functionaliteit anders dan deelnemen aan het mesh netwerk.

Dat, en er zit een USB-uitgang op om bv je telefoon mee op te laden.

Aha, succes en bedankt voor de reply.

Ik verwacht ook dat de signaalversterker onderdeel uit gaat maken van het netwerk. Geeft enkel geen licht.