Hoe schakelaar tags achterhalen en gebruiken?

Ik probeer een advanced flow te maken voor mijn schakelaar.
Het is een 4 knops zwave wandschakelaar van RobShop, maar de merkloze van Ali zijn precies hetzelfde.

Onder “Als” wil ik gebruik maken van het “Een knop is ingedruk”-blok, met daarachter een logic blok met de voorwaarden er in.

Deze knop geeft labels mee in de flow, namelijk [scene] en [knop].

Als je de onderste 2 paden volgt uit mijn afbeelding zie je hoe de flow er ongeveer uit moet komen te zien… maar helaas werkt het nu niet.

Om de voorwaarden te achterhalen heb ik een flow gemaakt die een push bericht naar mijn telefoon stuurt met de inhoud van de labels [scene] en [knop].

Ik ontvang dan inderdaad een bericht met de inhoud van die labels.
Voor [knop] is dat Group2-O en Group2-I, en voor [scene] is dat bijvoorbeeld; “Key Pressed 1 time”, en “Key Held Down”.

Als ik deze argumenten in mijn logic gebruik, doet de flow echter helemaal niks.
Ook heb ik geprobeerd om dezelfde argumenten te gebruiken zoals deze worden gebruikt in het “Een scene is geactiveerd met”-blok (zie bovenste blok met de Nederlandse teksten). Maar ook dit werkt niet.

Dus hoe kom ik nu achter de labels die ik hier wel kan gebruiken?

Volgens mij moet je hiervoor de logica kaart “is percies” of “bevat” gebruiken.

2 Likes

Vreemd dat ik die andere logic kaart niet kan gebruiken, maar dat was inderdaad de oplossing.
Bedankt!

Die andere kaart is meer voor berekeningen en numerieke vergelijkingen vermoed ik.