Ik wil graag een advanched flow maken die als mijn HomeWizard P1 meter voor x tijd meer dan x Watt teruggeleverd ziet worden een actie gaat uitvoeren.
Is dit daar het geschikte kaartje voor:
Ik denk dat het “minder dan” moet zijn. Want ook bij -600 wil je iets gaan aanzetten. En 600 is minder dan -500.
En ik denk dat er dan bedoeld wordt dat de afgelopen 3 minuten de P1 meter lager dan -500 heeft gestaan. Anders zou het een voorspelling zijn.
Hoe hang ik er een tijdlijn notificatie kaartje aan?
Hi Peter,
Een tijdlijnkaartje hang je bv meteen achter het “als huidig vermogen lager wordt…” kaart, maar een push bericht kan natuurlijk ook.
Over je flow:
Een tip:
De 3 aircokaartjes die onder elkaar staan, heb je “parallel” aangesloten, de commando’s worden dan alledrie tegelijk uitgevoerd; dat kán goed gaan, maar gaat vaak mis.
Dan kun je beter “in serie” aansluiten ( uitgang1 > ingang2, uitgang2 > ingang3), zodat de commando’s ná elkaar worden gegeven.
Zoals ik het lees starten ze nu alledrie tegelijk, omdat je één trigger (“Als”) kaart gebruikt, zonder extra condities;
Na het aanzetten van airco1 gaat het huidig vermogen weer richting nul. Bij meer opwek zakt het vermogen weer onder de -500W en mag airco2 aangezet worden; dito voor airco3.
Dit is vrij recht toe recht aan, mss moeten er nog wat meer condities bij.
Dat kan als volgt:
Ik zou er voor airco1 dan een conditie (“En”) kaartje tussen zetten met “En airco2 is uit / inactief” (iets in die geest) en ook "En airco3 is uit / inactief;
Voor airco2 zet je er dan het conditie kaartje tussen met “En airco1 is aan / actief”, en dan ook weer "En airco3 is uit / inactief;
Voor airco3 zet je er dan het conditie kaartje tussen met “En airco1 is aan / actief”, en ook "En airco2 is aan / actief;
Deze conditie kaartjes verbindt je in serie, omdat beide condities geldig moeten zijn voordat de airco aangezet mag worden.
Ik ben zelf een groot voorstander van opknippen van flows..
Als je alles aan elkaar knoopt raak je snel het overzicht kwijt.
Ik zou voorstellen: voor iedere airco een eigen flow (en ook aan en uit splitsen). En de flow van airco2-aan gaat pas lopen als airco1 al aan is.
Dan is het veel makkelijker beoordelen of de boel werkt.
(En de flows van airco 2 en 3 zijn gewoon kopietjes van die van airco1, dus als flow1 werkt kopieer je de boel)
Maaaaar iedereen heeft zijn eigen favoriete manier van flows bouwen ![]()
dus daar ging je hem voor gebruiken ![]()
-–
Als ik dan naar jou flow kijk zie ik wel:
Als het contactalarm van slaapkamer P&D “aan” (raam staat open?=aan?) dan zal er niets gebeuren.
Want de airco P&D zal niet aangaan en alles is “gelust” achter het aanzetten van airco1.
(Als je de boel opknipt kan zet je voor de flow voor airco2 een conditie “als contact alarm is aan” en voila het gaat weer lopen…)