Hoe kan ik impulsrelais integreren in Homey 2023

Ik heb een Homey 2023 besteld omdat ik graag mijn PLC wil verwijderen uit mijn huis.
Momenteel zijn er impulsrelais 24VAC toegepast welke de verlichting en stopcontacten schakelen.
Ik zou graag de knoppen willen behouden als nood maar wil de aansturing vanuit homey toevoegen en tevens de status van de relais uitlezen in Homey.
Hoe zou ik dat best aan kunnen pakken? Ik zie niet echt IO-modules die op homey werken.

Ik hoop dat iemand een goed idee heeft!

Groeten Danny

Ik ken impuls relais niet goed, maar wellicht met zoiets?

Bedoelt om bestaande schakelcontacten “slim” te maken.

Edit: nieuwe versie https://www.robbshop.nl/fibaro-smart-implant-z-wave-plus

Kan maar een dure oplossing.

Je kan ook kijken naar de sonoff mini R2

Daarmee kan je wat je wilt, gewoon normaal schakelen of met Homey.
Je kan zelfs de Pulse drukker inlezen.

Vraagt een beetje programmeer werk aan de firmware van de sonoff, maar daar kan ik eventueel wel bij helpen.

Shelly (werkt via wifi) heeft ook een ‘smart implant’ met twee inputs, gezien voor €18,-

Bedankt torch1969. Ik had deze nog niet gezien. Ik ga het eens bekijken!

Bedankt peter_kawa. Deze had ik ook gezien alleen dan blijf ik een aantal spanningen en dus voedingen nodig hebben. Dit aantal wil ik graag beperken.

Hoi Slof, deze optie ga ik ook eens onderzoeken! Het lijkt dat je hier wel veel mee kunt. Bedankt voor je input en misschien vraag ik je nog om wat support bij het aanpassen van de software. Groeten

Shelly 1 gebruiken, heeft alle mogelijkheden om dat te gene te schakelen wat en hoe je dat wil en kost nauwelijks iets. tot 10A