Hoe is de ervaring met firmware v10.0.4-rc.9? Opgelost met v10.0.4-rc.10

Dat is goed nieuws. Bedankt @Bram_C en homey support en development. Dan komt dit wel goed.

Homey heeft in totaal 8GB opslag. De opslag die je te zien krijgt, en waar je nog maar 600MB van over hebt, is ā€œslechtsā€ 2.7GB daarvan. Er zijn twee systeempartities van ieder 2GB waarvan er maar Ć©Ć©n in gebruik is, op de andere wordt de update geĆÆnstalleerd en tijdens het booten wordt gekeken welke van de twee de nieuwste firmware versie bevat.

2 Likes

@robertklep. Aaaaah. Dat wist ik niet. Begrijpelijk. Meer als een leerprocess voor mij en omdat je veel kennis hebt, Weet je misschien waarom deze firmwareā€™s zoveel groter zijn dan de oude firmwareā€™s?

De oude Homeyā€™s deden (vermoed ik) aan ā€œincremental updatesā€, dus alleen de veranderde bestanden, terwijl de updates van de nieuwe Homeyā€™s een compleet filesysteem (van 2GB) bevatten (met als voordeel dat je, in ieder geval in theorie, terug kunt naar de vorige versie als een update mislukt, dat is iets dat met de oude Homeyā€™s niet kon, in ieder geval op een makkelijke manier).

1 Like

Dank je, @robertklep. Dat klinkt eigenlijk wel logisch.

Danke je, @robertklep

P.S. ondertussen is V10.0.4-rc10 uit met de log:"
Core

  • Fixed an issue that caused increased CPU load."

Ik ben benieuwd of het probleem is opgelost.

1 Like

Na de update (V10.0.4-rc10) is de temperatuur weer aan het zakken!

1 Like

Na het thuiskomen merkte ik meteen op dat V10.0.4-rc.10 meteen veel sneller aanvoelt. Triggers worden meteen gezien en uitgevoerd. Het voelt gewoon sneller aan.

Door het op meerdere manieren proberen te installeren van V10.0.4-rc.9 en weer backup terugzetten naar V10.0.3 kan ik niet zeggen of de cpu belasting ook lager zit dan met V10.0.4-rc.9. Dus ook niet wat zijn temperatuur betreft.

Door het terugschakelen naar V10.0.3 zijn bijna alle zigbee producten uit het netwerk gevallen, wat natuurlijk niet raar is door alle zigbee aanpassingen in het firmware voor zigbee en was het gewoon een kwestie van de reparatie uit te voeren.

Ik wil iedereen bedanken. Ik denk toch wel dat we ook een beetje hebben bijgedragen aan een betere firmware en natuurlijk het homey support/developing-team.

Meld ik deze in de topic als opgelost.

3 Likes

@Pieter_Pessers Fijn om te horen dat V10.0.4-rc.10 ook voor jou heeft geholpen en alles meteen sneller aanvoelt :+1:t3:
En goed dat je deze topic hebt aangemaakt. Hierdoor is het balletje snel gaan rollen en uiteindelijk binnen 24 uur al opgelost :smile:

1 Like

Dank je @Bram_C. En jij natuurlijk ook bedankt.

Word een beetje droevig van homey pro is nu al 5 uur aan het updaten
Mijn zogenaamde chinese tuya troep werkt al 3 jaar probleemloos. Denk je een professioneel apparaat te kopen voor ā‚¬400 werkt bijna niets vanzelf meer allerlei resetten nodig enz nu weer geen homey omdat updaten nogsteeds bezig is de paarse ring blijft draaien

Oei. Dat klinkt abnormaal. Heeft hij al de update volledig binnengehaald of is hij nog aan het downloaden? Is je netwerk en internet nog aktief? Bij download zou je misschien nog kunnen onderbreken. Maar er zijn hier veel mensen die daar meer van weten.

Installeer je v10.0.4-rc.10? Als het zigbee apparaten zijn zou het veel problemen op moeten lossen, met mogelijk een kans dat alles weer een keer aan het netwerk gehangen moet worden.

P.S. probeer anders de firmware up te daten via ota-usb tool en een laptop.

OTA USB-tool

P.S. Firmwares in beta kan je veel problemen, kopzorgen en tijd kosten. Zet dan in developers tool de experimental updates uit. En laat andere kijken of de niewe firmware stabiel is.

En maak met ota usb-tool altijd een backup van eem stabiel werkende systeem. Kan je altijd terug.

1 Like

Hij is paars aan het draaien dus moet het updaten zijn
Zal dat usb verhaal eens proberen
Hangt via ethernet en wifi aan net en ik heb verbinding anders kon ik nu jou ook niet bereiken. M vr gr Wilco

@W_Wassink .Dat is waar. Of je moet je bericht sturen via de telefoon en je hebt niet in de gaten dat je mobiel niet meer op je wifi (wifi symbool weg dan zit hij op de netwerk van de telefoon-provider) zit of de wifi symbool heeft een uitroepteken. :wink:

Je kan meestal zien bij de homey app als je op updates klikt of hij download geeft en hoeveel nog. Bij onbereikbaar betekent firmware aan het installeren.

is onbereikbaar dus aan het instaleren wifi en ethernet ok zit nu op laptop en had op telefoon mobile gegevens uitgezet

Ik hoop dat de ota usb tool de oplossing is. Mocht het toch niet lukken om te updaten, maak eerst een backup van alles. Daarna factory reset, backup terugzetten en daarna even tijdelijk experimental updates afzetten in developer tools totdat deze firmware als stable uitkomt. Ik hoop dat dat werkt, anders weet ik niet of je dan homey support moet aanspreken.

Laat ons weten hoe het verliep.

Usb tool geeft problemen heb windowsdriver geinstaleerd en windows op nieuw opgestart maa r hij blijft zeggen dat hij geen verbinding kan maken
Heb homey aan de gewone voeding gezet en start dan op in versie 10.0.4-rc.9
en werkt dan weer maar wil juist de expirimentele versie hebben omdat bijna geen tuya dingen van mij werken

probeer nu via instellingen updates handmatig nog een keer te updaten anders moet tie maar de kast
in totdat ze de kinderziektes eruit hebben geloof dat ik eerst nog maar alles weer bij mijn tuya gateway aanmeld zodat ik weer plezier krijg in huisdomotica ga wel de advanced flows missen
is nu aanhet downloaden dus ben benieuwd

is gedownload en is nu weer paars aan het draaien herstart en werkt weer binnen 3 minuten
snap het niet meer toen hij automatisch update duurde het meer dan vijf uur