Hoe goed werkt de Homey Pro 2023 momenteel al?

Ik ben een gebruiker vanaf het kickstarter moment. Heb met tevredenheid de oude Pro in gebruik. Maar het is wellicht tijd om te upgrade naar de nieuwere Homey 2023, maar de vraag is; is dit al het moment?

Hoe goed werkt alles al? En het belangrijkste vooral ; hoe goed werkt het overzetten van apparaten zonder alles opnieuw te moeten pairen. Ook las ik ergens dat er nog wat problemen zijn met het Zigbee/Zwave ontvangst? ik heb redelijk wat vaste zigbee/zwave apparaten die altijd online staan, dit zal vast schelen in de stabiliteit . Ook las ik iets over random reboots? Weet daarom nog niet helemaal zeker of de nieuwe homey al klaar is voor gebruik zonder de bijbehorende irritatie van het niet stabiel functioneren?

Graag daarom een eerlijk advies.

Alvast bedankt! :slight_smile:

Tja, 2023 Homey is nog in Béta, dus er zijn nog veel updates. Ik heb toch de nieuwe Homey geïnstalleerd en een backup van mijn defecte 2019 erop gezet. Dat gaf aanvankelijk wat problemen, maar na herstart v.d. Homey en herinstallatie van alle apps, had ik het meeste weer online. De HUE lampen ( met bridge ) en sensoren deden het weer en tevens het Z-wave spul. Alleen heb ik de HUE buttons van Aqara opnieuw moeten pairen Wat opvalt is dat ik in de https://tools.developer.homey.app/tools/zigbee alleen de Homey en nieuwe HUE Aqara buttons zie, maar niets van HUE lampen. Ze doen het echter wel, inclusief alle HUE sensoren, dus ik denk dat deze in een ander HUE netwerk draaien. Na reparatie van enkele defecte flows was ik feitelijk klaar. Ik laat de Homey nu wel iedere morgen even via een flow herstarten.
Kortom, work in progress, maar het werkt zover :wink: !

1 Like

Als je de Hue bridge gebruikt zitten die inderdaad in een compleet ander Zigbee netwerk.