Hi,
Het is een tijdje geleden (in v1) dat ik dit probeerde, maar nu in Homey v2 zit ik te puzzelen hoe dit nou werkt. Ik wil een MQTT topic uitlezen in een flow.
Wat ik wil is in de ‘when’ de kaart “MQTT Client, ontvang topic triggers” gebruiken om een CO2 waarde uit te lezen. Waarmee ik dan iets kan starten of een virtueel device vullen oid.
Ik gebruik MQTT broker als app in Homey, het ip nummer dat je je ziet is die van homey.
In MQTT Explorer zie je die waarde van de CO2 meter ook verschijnen, mooi dus.
The topic is tele/sensor1/SENSOR. The rest is the message (“Bericht ontvangen via topic”).
You need something to parse that message and extract the required value from it. I don’t know if there are any JSON-parser-cards; if not, you may require something like HomeyScript.
Dag Robert,
Dank voor je reply. Ik denk dat ik het begrijp.
Toch een beetje onderschat dan denk ik, ik dacht die topic is er met die waardes, kun je gewoon opvragen en dan heb je ze en ga je er mee verder.
Gaan programmeren is niet iets voor mij, daar verzuip ik in. Ik laat het er maar bij dan.
Dank voor de info.
Jep! http://192.168.1.17/cm?cmnd=Status%208
geeft als resultaat:
{“StatusSNS”:{“Time”:“2019-05-07T08:50:24”,“ANALOG”:{“A0”:3},“MHZ19B”:{“CarbonDioxide”:486,“Temperature”:18.0},“TempUnit”:“C”}}
Bedankt Robert!
Nou @Rocodamelshekima, kom er maar in. Hoe ‘filter’ ik de waarde van de CarbonDioxide er nu uit om verder te gebruiken in bijv opslaan in een variable?