Allereerst iedereen alvast bedankt voor de hulp, ik ben nieuw hier en heb sinds een week een oude Homey uit 2019 zoon grote witte bol met zoon draaiende led ring.
wat mij al gelukt is om alle hue lampen en het plugwise kachel systeem toevoegen aan de Homey, waar ik vastloop is met de camera’s om die als bewegingssensor te gaan gebruiken.
ik heb de hikvison app geïnstalleerd in de camera ingeladen en deze zijn u ook zichtbaar in de Homey alleen als ik ze open pakken ze geen bewegend beeld maar het snapshot van het moment dat je ze opende, op zich geen probleem voor mij.
wat ik graag wil ik de camera gebruiken om de hue lampen te schakelen.
ik had een flow aangemaakt;
als: video beweging gestart
dan: zet lamp aan
dan: zet lamp uit (vertraging 2 min)
helaas werkt dat bovengenoemde niet.
dus de ONVIF camera app geïnstalleerd, vervolgende de bij hikvision camera de onvif poort open gezet en die ingeladen.
het restultaat een beetje een copy van wat ik ook al met de hivison app had, geen bewegende beelden, flow gemaakt maar het werkt helaas niet.
Bedankt vokr de reactie, hierbij de 2 screenshots van mijn flows, het eerst sctreenshot is vanuit de camera geladen via de hikvision app.
Het 2e screenshot is via de camera geladen uit de ONVIF app
Er is verrandering, ik weet niet wat ik heb versteld… ik heb in de hikvision instellingen lopen scrollen dus ik gok dat ik daar iets heb verandert.
Maar hij gaat nu elke 2 min aan en uit, dus de bewegingsmelder werkt.
De bedoeling is om ook nog 2x een “en” kaart toe te voegen in de toekomst met de voorwaarden dat het na zonsondergang is en voor zonsopkomt, maar eerst zorgen dat hij zo goed werkt voor we het ingewikkeld maken.
Helaas, het detectie gebied van de hikvison camera’s aanpassen was te simpel.(of in elke geval niet de oplossing)
Als ik de flow zoals 2 post hierboven genoemd laat lopen dan springt de lamp te pas en te onpas aan en na 2 min weer uit(zoals ingesteld) en soms blijft hij dan 3 minuten uit maar soms ook 3 seconden.
om 1 of andere reden ziet de camera iets wat er niet is, ik heb de camera beelden terug gekeken en heb zelf niks zin bewegen.
Bedankt ik had inderdaad de advanced flow gister al op het forum gevonden in toegevoegd en dat werkt, wel net een beetje een andere dan in het voorbeeld. Dus ik kan het nog aanpassen en kijken wat voor effect dat heeft.
Ik kan nu even geen screenshot van de huidige flow delen aangezien ik op mijn telefoon geen advanced flows kan bekijken voor zo ver mij bekend.
Ik heb nu nog het probleem dat als de lamp weer uit gaat de camera dat als beweging ziet, of tenminste dat denk ik. Hij gaat nu standaard ongeveer 3 a 10 sec nadat hij uit is gegaan weer aan.
Als ik de flow uitschakel en pas weer inschaken als de lamp uit is dan blijft hij uit tot er beweging is.
Dus ik moet denk ik nog iets iets inbouwen(vinden op het forum) in de trend van als de lamp word uitgeschakeld de bewegingssensor(camera) 15 seconden niet laten meten.
Ik zal vanavond 8er de pc de door jou voorgestelde flow ook proberen en misschien lost dat alles al wel op.
Hierbij nog een log van de lamp wat het resultaat is als ik de flow activeer.
Ik heb de indruk dat hij de lamp uitschakelen als beweging ziet, dus ik wou graag een vertraging instellen tussen uitschakelen en opnieuw activeren van de bewegingsmelder.
Wat is hier de best manier voor?
Ik had al geprobeerd om een timer van 15 sec in te programeren na het uitschakelen van de lamp maar dat was niet de oplossing, hier heb ik helaas net geen foto van gemaakt.
Of is de oplossing gewoon, niet zo gierig doen en echte bewegingssensoren kopen?