Allereerst iedereen alvast bedankt voor de hulp, ik ben nieuw hier en heb sinds een week een oude Homey uit 2019 zoon grote witte bol met zoon draaiende led ring.
wat mij al gelukt is om alle hue lampen en het plugwise kachel systeem toevoegen aan de Homey, waar ik vastloop is met de camera’s om die als bewegingssensor te gaan gebruiken.
ik heb de hikvison app geïnstalleerd in de camera ingeladen en deze zijn u ook zichtbaar in de Homey alleen als ik ze open pakken ze geen bewegend beeld maar het snapshot van het moment dat je ze opende, op zich geen probleem voor mij.
wat ik graag wil ik de camera gebruiken om de hue lampen te schakelen.
ik had een flow aangemaakt;
als: video beweging gestart
dan: zet lamp aan
dan: zet lamp uit (vertraging 2 min)
helaas werkt dat bovengenoemde niet.
dus de ONVIF camera app geïnstalleerd, vervolgende de bij hikvision camera de onvif poort open gezet en die ingeladen.
het restultaat een beetje een copy van wat ik ook al met de hivison app had, geen bewegende beelden, flow gemaakt maar het werkt helaas niet.
Bedankt vokr de reactie, hierbij de 2 screenshots van mijn flows, het eerst sctreenshot is vanuit de camera geladen via de hikvision app.
Het 2e screenshot is via de camera geladen uit de ONVIF app
Er is verrandering, ik weet niet wat ik heb versteld… ik heb in de hikvision instellingen lopen scrollen dus ik gok dat ik daar iets heb verandert.
Maar hij gaat nu elke 2 min aan en uit, dus de bewegingsmelder werkt.
De bedoeling is om ook nog 2x een “en” kaart toe te voegen in de toekomst met de voorwaarden dat het na zonsondergang is en voor zonsopkomt, maar eerst zorgen dat hij zo goed werkt voor we het ingewikkeld maken.
Helaas, het detectie gebied van de hikvison camera’s aanpassen was te simpel.(of in elke geval niet de oplossing)
Als ik de flow zoals 2 post hierboven genoemd laat lopen dan springt de lamp te pas en te onpas aan en na 2 min weer uit(zoals ingesteld) en soms blijft hij dan 3 minuten uit maar soms ook 3 seconden.
om 1 of andere reden ziet de camera iets wat er niet is, ik heb de camera beelden terug gekeken en heb zelf niks zin bewegen.
Bedankt ik had inderdaad de advanced flow gister al op het forum gevonden in toegevoegd en dat werkt, wel net een beetje een andere dan in het voorbeeld. Dus ik kan het nog aanpassen en kijken wat voor effect dat heeft.
Ik kan nu even geen screenshot van de huidige flow delen aangezien ik op mijn telefoon geen advanced flows kan bekijken voor zo ver mij bekend.
Ik heb nu nog het probleem dat als de lamp weer uit gaat de camera dat als beweging ziet, of tenminste dat denk ik. Hij gaat nu standaard ongeveer 3 a 10 sec nadat hij uit is gegaan weer aan.
Als ik de flow uitschakel en pas weer inschaken als de lamp uit is dan blijft hij uit tot er beweging is.
Dus ik moet denk ik nog iets iets inbouwen(vinden op het forum) in de trend van als de lamp word uitgeschakeld de bewegingssensor(camera) 15 seconden niet laten meten.
Ik zal vanavond 8er de pc de door jou voorgestelde flow ook proberen en misschien lost dat alles al wel op.
Hierbij nog een log van de lamp wat het resultaat is als ik de flow activeer.
Ik heb de indruk dat hij de lamp uitschakelen als beweging ziet, dus ik wou graag een vertraging instellen tussen uitschakelen en opnieuw activeren van de bewegingsmelder.
Wat is hier de best manier voor?
Ik had al geprobeerd om een timer van 15 sec in te programeren na het uitschakelen van de lamp maar dat was niet de oplossing, hier heb ik helaas net geen foto van gemaakt.
Of is de oplossing gewoon, niet zo gierig doen en echte bewegingssensoren kopen?
ik ben nu zo ver dat hij soms wel aan gaat en soms niet, ik snap niet wat het verschil is tussen de beide keren als ik er langs loop.
misschien moet ik wel gewoon accepteren dat een camera geen bewegingssensor is.
Ik gebruik mijn Hikvision camera niet als bewegingssensor en ook niet in combinatie met Homey, maar gewoon als bewakingscamera. Als ik de opname alleen start als er beweging is, mis ik soms gebeurtenissen. Daarom neem ik de beelden continue op, zie nog steeds wanneer de camera beweging detecteert en daardoor ook dat er soms wat gemist wordt. Maw de bewegingsdetectie van mijn Hikvision camera is ook niet 100%.
Toch maar een paar bewegingssensoren gekocht en een flow gemaakt die hopelijk werkt.
ik heb de onderstaande flow gemaakt, mochten jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag.
Het idee is dat de lamp aangaat bij zonsondergang en constant aan blijft tot 23:30 (+3min door de timer)
en daarna aan en uit gaat op de bewegingssensor tot zonsopgang.
Ik gebruik bij voorkeur zone activiteit, i.p.v. sensor meldingen, omdat je dan altijd nog sensors kunt toevoegen of vervangen, zonder je flows te hoeven repareren.
Zonder beweging tussen zonsondergang en 23:30 is er geen einde bewegingsalarm en zal de timer niet starten en dus ook niet aflopen.
Het licht blijft dan aan na 23:30
Extra trigger:
WHEN
het 23:30
THEN
licht uit
AND-kaart ‘het is na 23:30’ is waar tussen 23:30 en 0:00
Dus ‘het is voor 0:00’ is overbodig
AND-kaart ‘het is voor zonsopgang ‘ is waar tussen 0:00 en zonsopgang
Dus ‘het is na 0:00’ is overbodig
bedankt voor jullie reacties, mijn flow werkt inderdaad niet naar behoren. (de lampen stonden uit bij thuiskomst om even over 10)
ik ga de flow van peter_kawa kopieren en kijken hoe dat werkt.
ik ben eigenwijs en ga wel voor bewegingsactiviteit van een sensor anders moet ik zoveel zones maken in de toekomst.
ook bij het uitschakelen heb je een: this zone became active kaart gebruikt, klopt dat?
mijn gevoel zegt dat het een: this zonde became inactive kaart moet zijn.
of heb ik gewoon een denkkronkel dat kan ook heel goed hoor zo heel bedreven ben ik nog niet in de homey.
maar waarom mijn gevoel zegt een ‘‘inactive kaart’’ omdat hij dan begint af te tellen als de beweging stop.
Als hij begint te tellen als de beweging begint dan op den duur gaat de lamp uit(na 3 min) en misschien ben je dan nog in de zone en is hij nooit inactief geweest dus word hij ook niet opnieuw actief?
Wim_Post, in mijn gedachten gang zou er om 00:00 een nieuwe dag beginnen waardoor Homey opnieuw alles zou gaan berekenen voor die dag, maar blijkbaar is hier ook nog een stuk onkunde van mij.
bedankt voor jullie reacties, ik laat binnenkort weten hoe het is afgelopen.
nog 1 vraag resterend voor dit moment, ik heb een bewegingssensor die wel gepaard is en heeft gewerkt allen heb ik mijn twijfels of die wel verbinding heeft met het netwerk.
in bijvoorbeeld hue app of plugwise app kan je zien of hij nog verbinding heeft is dat ook mogelijk in Homey ik kan het nergens vinden namelijk?
Klopt helemaal. Ik had ff copy/paste gedaan en vergeten te veranderen
Ik heb 't aangepast.
Niet echt. Er is wel een handig script dat je 1 of 2x per dag kunt laten draaien, om zo het “laatst ontvangen event” van apparaten te checken. Is dat langer dan x uur geleden, dan wordt dat gemeld.