Herinnering

Hoi

Heeft iemand een idee hoe je een Herinnering aan maakt?
Je kan hem als voorwaarde stellen in een flow maar hoe je er 1 instelt. Geen idee.

Gr Jeroen

Het icoontje lijkt op de wekker, dus ik denk dat ze bedoelen als er een wekker afgaat. Die kun je in flows instellen of in de algemene instellingen (drie bolletjes rechts onderaan in de mobiele app en dan wekkers.
Ik zou zeggen: maak een testwekker om te koken of dat het is :wink: (kan zelf nu even niet testen)

via je stem (als je Homey een microfoon heeft), google home/amazon echo of via 1 van de chat apps (facebook, the chat functie in the app zelf), gebruik dan bijvoorbeeld “OK Homey, herinner mij aan “test” over 5 minuten”

Met stem aan Homey vragen (early 2018) werkt hier niet.

Idd werkt bij mij ook niet. Dus eigenlijk een functie die niet meer werkt.

De wekker in Homey al geprobeerd zoals ik voorstelde?

Wekker zetten en een flow starten werkt hier goed. Je kan alleen niet met je stem Homey vragen om een wekker te zetten, Met de Google hub werkt dit wel. Jammer dat je dit niet kan combineren.

Ja maar das wat anders dan een herinnering,

Vraag het wel even op slack, daar leest athom zelf ook mee.

Dat is waar, maar dat is slechts een kwestie van de benaming aanpassen. De vraag was hoe je een flow kon triggeren, het antwoord met een wekker.

Ik denk dat je eigenlijk wilde vragen waarom die trigger er (nog) is. Ik verwacht dat dit een ‘oudere’ functie is, die kwa mogelijkheden eigenlijk is achterhaald door de datum & tijd triggers. Om feite dus een ‘nutteloze’ trigger inderdaad. Het is wel zo dat je met de wekkers een beter overzicht hebt, maar met de datum & tijd triggers heb je meer mogelijkheden. Ik gebruik de wekkers dus ook niet, datum en tijd wel

Idd dat was een betere bewoording geweest.
Ik denk dat dit iets is dat bij V3 er wel uit gesloopt zal worden.

Ik gebruik de wekker functie wel regelmatig. Ik heb een flow die door de wekker wordt getriggert. Ik hoef nu alleen dagelijks de wekker te wijzigen (sta nooit op dezelfde tijd op) en niet een flow aan te passen. Vandaar dat ik het jammer vind dat je dat niet met een spraak opdracht kan doen. Dus hopelijk blijft deze functie.