Ik heb een flow gemaakt om mijn elektrische verwarming in- en uit te schakelen. Nu schakelt de verwarming prima aan en zelfs uit als ik mijn heatit een andere instelling geeft. Als ik echter de heatit op de ingestelde stand laat staan, dan gaat de verwarming aan, vervolgens uit bij het bereiken van de gewenste temperatuur. vervolgens wordt de temperatuur lager als de ingestelde temperatuur echter de verwarming wordt niet ingeschakeld. Tenzij ik de heatit weer bedien.
Wat zie ik over het hoofd / wat zit er niet goed?

image1287Ă—647 88.6 KB
Hoi Gerard
Zonder overal een notificatie kaartje aan te knopen, tast je geheel in het duister.
Laat de flow dus zelf berichten sturen vanaf alle (belangrijke) punten;
Achter een trigger bijv met deze tekst:
â—‹Trigger X was actief, met waarde [tag] - (flow ABC);
Achter een logica kaart bijv:
Aan de “is waar” uitgang, met deze tekst:
â—‹De ingestelde temperatuur [tag] was groter dan de temperatuur [tag] - (flow ABC)
Aan de “is Niet waar” uitgang, met deze tekst:
â—‹De ingestelde temperatuur [tag] was niet groter dan de temperatuur [tag] - (flow ABC)
etc.
1 Like
Zoals @Peter_Kawa al aangeeft, overal een notificatie kaartje aan knopen geeft een inzicht met wat er wel en niet gebeurd.
Maar zoals in jouw voorbeeld, zit hier de flow ook bij die je gebruikt om de verwarming aan te zetten als hij weer onder de ingestelde waarde komt? En met welk kaartje zet je de verwarming uit als de ingestelde temperatuur in bereikt?
1 Like
Dit functie zit ook niet in de flow @Gerard_Jansen.
Als de temperatuur veranderd moet zowel AAN of UIT gaan sturen. Temperatuur te hoog is UIT en te laag is AAN. Bv. de ruimte temperatuur boven de 21 uit en onder de 20,8 weer aan.
1 Like
Als extra veiligheid kan je nog de temperatuur meting bewaken.
Wanneer heat is aan dan moet de temperatuur iedere X aantal minuten veranderen, anders gaat de heater uit. (Mocht de sensor niet werken dan schakelt de heater iig. uit.)
Als het vermogen wordt gemeten kan je ook het verbruik per dag bewaken en anders het maximaal aantal draaiuren/dag.
1 Like