Hi, running to a few challenges on my heating flows. My intention is to turn on the heating system when one or more thermostats (1 Tado and 2 Nest thermostats) start heating and turn off when no heating is required.
The flows checking the nest thermostats do work. However they also turn on the heating when the temperature setting of the thermostat schedule goes up, while it actualy does not need heating as the room is already on temperature (so the thermostat itself does not actualy start heating, but the flow thinks it does)
Is this a bug or should the flow be different?
So I got for each thermostat a flow for turning on the heat. But I can’t get the flow working for turning the heating off. I tried various ways, but it gives an error but no error description. Anyone any clue?
Iets dergelijks had ik verwacht. Echter wanneer ik dit test, staan alle thermostaten op niet verwarmen . Ook de volgorde heb ik veranderd, dus ook als de Tado bovenaan staat (i.p.v. de Nest), krijg ik een rood bolletje bij de Tado
Als de bovenste ÉN kaart altijd een rood uitroepteken geeft dan is er iets niet goed ingevuld in het kaartje. Klik eens op het rode uitroepteken, er moet op een of andere manier een foutmelding kunnen verschijnen, Bv dat je een getal met een tekst vergelijkt of iets dergelijks. Of test eens op wél waar, zodat het rode bolletje verdwijnt.
Dank voor het meedenken. Je bracht me wel op een idee om andere scenario’s te testen : als ik de modus van de Nest zelf op “uit” zet, gaat het rode bolletje weg ( bij de 3 flows). Maar da’s natuurlijk niet de bedoeling, de thermostaat moet gewoon zijn schema blijven volgen. Overigens struikelt de flow dan meteen over de Tado thermostaat, dus die kent hetzelfde probleem.
Dus als je t mij vraagt heeft men ergens een denkfout gemaakt bij de integratie met thermostaten. Want ook het feit dat homey denkt dat de thermostaat aan het verwarmen slaat bij een schema verandering klopt niet ( mijn eerste punt).
Nu kan ik botweg een flow maken die de heating elk uur uit, maar dat werkt ook niet, want de flow die de boel aanzet werkt alleen als de thermostaat eerst stopt en daarna weer begint met verwarmen… dus dan zit ik in de tussentijd in de kou.
Dan is het misschien wel een oplossing (als dit wel correct werkt) om de schema’s na te bouwen in homey (en dan die op de thermostaten weg te gooien). Maar da’s wel een flinke klus …en dan ben ik ook het slimme voorverwarmen kwijt
Ps. Op het rode bolletje klikken had ik reeds geprobeerd, maar doet nix, geen extra info).
Ha, die kende ik nog niet. Ik ben nieuw bij homey, zelf al ruim 20 jaar verschillende domotica systemen in huis en hoop eigenlijk alles te integreren of te vervangen met Homey.
En inderdaad, hier kan ik zien dat de integratie verkeerde waardes doorgeeft:
Homey systeem geeft aan dat de thermostaat op heating staat, echter dat klopt niet: thermostaat staat aan , maar is niet aan het verwarmen
Dat klink voor een niet Nest-thermostaatgebruiker een beetje raar. Waarschijnlijk betekent “de thermostaat staat aan” dat het weekprogramma aan staat. En dat je dan nog steeds niet weet of er wel of niet een warmtevraag is. Misschien heb je ook iets zoals “ingestelde temperatuur” en “actuele temperatuur”.
Je zult het natuurlijk helaas moeten doen met de waarden zoals die binnen Homey gebruikt worden.