Grafiek verbruik NEO Coolcam Z-Wave wall plug is een rechte lijn

Gebruik een z-wave wall plug (NEO Coolcam) om het verbruik van mijn PC hoek te meten (PC, NAS, printer, 3D-printer, router etc.). Verbruik varieert van 50W tot 290W.
Sinds kort bezig om uit te vogelen hoe dat verbruik omlaag kan. Test daarvoor verschillende scenario’s. Afgelopen nacht was het verbruik circa 90W. Rond 1 uur vannacht zie ik een eenmalige spike van 34kW!! Het vervelende is dat de details van de Insight grafiek verdwijnen door die hoge waarde. Kijk ik naar de laatste 6 uur ziet alles er goed uit, kijk ik naar 24 uur of langer is het een “rechte” lijn met een piek rond 1 uur.
Is er een mogelijkheid om deze foutieve waarde uit de database te verwijderen?

Niet dat ik weet. Wat je wel kan doen is de insights meetwaardes direct exporteren, dan kun je de data zelf bewerken en die spikes eruit halen.
Dan wordt de data ook niet gemiddeld na verloop van tijd! Dat doet insights wel na x uur, om de database compact te houden…
Screenshot from 2022-10-21 12-02-30
Screenshot from 2022-10-21 12-02-02

1 Like

Dat is fictief natuurlijk, de app maker (Athom in dit geval) zou een limiet aan het maximale vermogen kunnen programmeren. Zodat een stekker van bijv. max. 3650W nooit méér gemeten vermogen kan doorgeven aan Homey.

Het echte probleem zit natuurlijk in de firmware, maar of er een fix van de fabrikant komt… je kunt het i.i.g. eens melden bij Fibaro?