Google Home - Scenes werken alleen als ze in de favorieten staan

Hallo allemaal,
Vraagje: Het starten van Flows via de google home assistent / routines werkt supertof. Maar ik heb ontdekt dat binnen de google home omgeving de Homey flows enkel zichtbaar/startbaar zijn als ze bij Homey in de favorietenlijst zijn opegenomen. Op deze wijze ontstaat een nogal lange lijst met favoriete flows. Kan hier omheen gewerkt worden? dus dat die flows niet perse in de favorietenlijst hoeven te staan?
Alvast dank,

Welkom op het forum

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Hiermee kun je aan Homey gekoppelde apparaten, en je Favoriete Flows aansturen.

Geen workaround dat ik weet.

Ik heb een virtuele schakelaar gemaakt voor iedere flow die ik via Ggl wil laten starten.
Flows hoeven dan niet in de Favorieten.
Een virtuele schakelaar verschijnt vanzelf in Ggl Home.
Of na de opdracht ‘synchroniseer apparaten’.
En dan kun je ‘hey doodle, zet [naam van virtuele knop] aan’ roepen.

Voorbeeld:

In Ggl Home:

Hoi Peter,
Wat een supergoeie tip. Ik heb het nu ook zo ingericht en dat werkt idd prima. Enkel is het een beetje raar soms omdat virtuele schakelaars de status aan/uit hebben. Dan krijg je dus het commando: Hey ggl, gordijnen aan of uit ipv gordijnen open of dicht. Op zich wel mee te leven. Ik heb btw via die virtuele apparaten ook een dimmer toegevoegd. De dimwaarde gebruik ik om mijn sonos volume aan te passen. Werkt ook erg goed. = BV hey ggl, sonos volume op 20%… bedankt voor de tip

1 Like

Dit kan je weer oplossen door een routine te maken.

Je maakt dan een routine met “gordijnen open” vervolgens geef je de opdracht “smarhome apparaten aanpassen”
Daar selecteer je de gordijnen op aan of uit.

1 Like