Google home, hoe meerdere tracks achter elkaar casten

Ik hoop na een hoop gestoei en geprobeer en oplossing te vinden voor het volgende vraagstuk:

Boven het zwevende plafond in het toilet heb ik een Google Mini geplaatst.

Zodra iemand zich in het toilet begeeft wordt dat opgemerkt door een motion sensor.
Vervolgens schakelt de verlichting aan, een eventueel actieve ventilator stopt en er wordt op de Google Mini een willekeurig stuk muziek afgespeeld.

Vaak is de lengte van dat willekeurige nummer flink korter dan het gemiddelde toiletbezoek.

Wat wil ik nu:
Na afloop van een track wordt de procedure voor het willekeurig kiezen van een nieuwe track ingeschakeld en afgespeeld.

Ik heb gezien en ervaren dat het aantal kaarten m.b.t. Google Cast voor casten van een webpagina bijna nihil is.

Iemand die mij op weg kan helpen?

Ik volg het niet helemaal, maar deze tip wil ik je niet onthouden:

Ik zou hier dus een “stop casten” kaart tussen zetten:

Hoi Peter,

Track 1 duurt 2 minuten
Toiletbezoek duurt 5 minuten
Na 2 minuten wordt het stil.

Ik wil graag dat na 2+x minuten, een andere willekeurig track wordt gestart.

Wat ontbreekt is een signalering of moment bepaling wanneer de eerst gekozen track is geëindigd.

Ah op die manier!
Dat zou moeten werken met de flow trigger “stopped playing” kaart, ipv de “stopped casting” kaart

Hoi Peter,

Ik heb jouw suggestie ook geprobeerd, maar helaas werkt dat niet met het casten van een webpagina.

Misschien nog een andere suggestie?

Helaas.
Je zou toch denken dat die trigger afgaat zodra het afspelen is gestopt.
De Stop Casten kaart erachter is dubbelop, deze staat er al:

Ik heb het even zo simpel mogelijk gemaakt, de “afspelen is gestopt” trigger gaat idd nooit af, dat lijkt mij een bug:

Vreemd genoeg werkt de “speel audio URL” kaart niet met precies dezelfde URL; iets met undefined

Iets anders:
een random getal kun je ook in een tekst-variabele definiëren:
{{ round( random(1, 9) ) }}
Telkens als de variabele wordt uitgelezen in een flow, geeft hij een willekeurig getal, in dit geval tussen 1 en 9, terug:

Test het maar met een notificatie kaartje:

Tip in t algemeen:
Ik zou wel overal notificatie kaartjes plaatsen, waarin je tekst plaatst met uitleg; bijv. “casten gestopt” “afspelen gestopt” etc.
Dan kun je wat beter ontdekken wáár of wat er nu niet lijkt te werkten.

1 Like

Dag Peter,

Dank voor jouw uitgebreide uitleg en ongebreidelde aandacht voor dit vraagstuk.

Ik heb jouw aanwijzingen voor de flow gevolgd.
Dus met notificaties.

Eerst alles in 1 flow, daarna verdeeld over meerdere flows, allemaal geen notificatie dat het afspelen en/of casten was gestopt.

Dus wellicht zoals jij al vermoed werkt dat kaartje niet, of gebruik ik het fout.

Wat een geweldige tip om de variabele zo te definiëren. Scheelt weer een kaartje en maakt het nog overzichtelijker. Gelijk toegepast en succes geboekt. :flexed_biceps:

1 Like

@Peter_Kawa ,

Ondertussen een supportverzoek via de officiële weg naar Athom gestuurd.

Ontwikkelingen zal ik hier vermelden.

1 Like

Graag gedaan!
Goed dat je een ticket hebt aangemaakt; Ik heb de problemen op Slack gemeld. Ik hou je op de hoogte.

1 Like

Nog ff een update: mijn testflow was nog actief, en ik zag toevallig dat de “Afspelen is gestopt kaart” heel af en toe werkt:

Het komt niet overeen met het aantal mp3-tjes wat wordt afgespeeld:
Op betreffende Ggl mini wordt uurlijks de tijd aangegeven, en allerlei “events” uit de keuken.

Oh, dat is wel vreemd. Soms wel, soms niet.

Dat heb ik met mijn Homey Pro 2023, sinds vrijdag elke morgen bij opstaan, is de Rode Ring of … aan het draaien en is mijn Homey onbereikbaar.
Direct na herstart doet alles het weer.

:grimacing:

B.t.w., ik heb nog geen reactie van Athom, dus er gaat nog maar een rapportje naar Athom.

Zojuist gezien dat lang (meer dan 10 min.) na afloop van een track welk wordt afgespeeld met “Cast webpagina”, de ‘tegel’ van de Google Mini toch nog “afspeelt”.

Het is m.i. de bedoeling dat na afloop van een track dat Google Mini stopt met afspelen.

Er zijn 2 reacties van Athom, maar geen oplossing.

De eerste reactie is de gebruikelijke, doe dit en doe dat, stuur rapport.

Dat rapport heb ik gestuurd en daar is een reactie zonder enige soelaas tot oplossing op gekomen.

Hmm, dus Homey inzetten als jukebox: :cross_mark: