Chromecast pauze en afspelen flippen werkt niet

Hi,

Hebben meerdere mensen problemen met dat chromecast niet switcht van afspelen naar pauze en andersom? Op deze manier lukt het mij niet om een radio station op pauze te zetten wanneer die af aan het spelen is, gezien het feit dat de app niet herkent dat die af aan het spelen is.

Maw: als de beginstand van een chromecast “pauze” is, ik in een flow een radiostation cast, dan cast die gewoon het radiostation, maar staat die in de homey app nog steeds op “pauze”. Het gevolg is dus dat ik niet meer in een flow kan aangeven dat die moet stoppen met casten, aangezien Homey al denkt dat die niet af aan het spelen is.

Hi Joris,

Loop ook tegen issues aan met wel / niet casten.

Ik heb in de Google Home app ‘stop casten’ geactiveerd en dus stopt het casten (en daarmee de muziek).
Als ik vervolgens een test uitvoer dan geeft kaartje bij ‘EN’ (ALS/EN/DAN) een uitroepteken. En dat terwijl er dus niets aan casten (of afspelen) is, want dat heb ik net via de Google Home app gestopt.

Even benieuwd of jij hier nog iets op hebt gevonden, wellicht brengt mij dat ook weer verder.

Thanks,

Jack

Hi,

Ik gebruik dit al een tijdje niet meer omdat ik ben overgestapt naar Sonos. Echter, volgens mij betekent een uitroepteken dat het Google apparaat niet meer goed is verbonden met homey en dat die opnieuw moet worden verbonden. Dit schijnt een probleem te zijn met de Google cast functie. Je kunt dit verhelpen door een flow te maken die het Google apparaat herstart. Je kunt dit vinden onder het “DAN” kaartje “systeem”. Daar kies je om het betreffende apparaat te herstarten. Onder het “als” kaartje heb ik toen een tijdsvariabele gepakt (elke nacht om 03:00).

Dus “als het 03:00 snachts is, dan herstart luidspreker keuken”. Ik heb gekozen voor de nacht omdat je dan toch geen muziek afspeelt zodat dat door de herstart wordt onderbroken.

Als het goed is blijft het rode uitroeptekentje dan weg en blijft die verbonden.

Hopelijk is dit hetzelfde probleem als ik had en blijft het nu weg!

Succes!

1 Like

Jackass heeft het over het EN kaartje dat een uitroepteken weergeeft bij het testen van een flow, zelfs mét een screenshot er bij.
Dat uitroepteken is daar niets anders ter info, dat de voorwaarde ongeldig is.

Nou nou, je hoeft niet zo geagiteerd te doen. Ik probeer ook alleen maar te helpen…

Excuus als ik geagiteerd overkom, want dat ben ik helemaal niet hoor, Joris.
Ik wilde enkel even aangeven dat jij het over een ander uitroepteken hebt, en dat Jackass het in mijn ogen duidelijk uitlegde.
Jouw advies gaat over een ander issue wat bij sommigen speelt.

Ik wordt hier ook gecorrigeerd hoor als ik er naast zit.
Je hulp wordt zeker gewaardeerd.

1 Like

Dank voor je reactie Joris :love_you_gesture: Stevig nadenken gaf (voor mijn uitdaging) dit als oplossing.

Niet alleen pauzeren, ook casten stoppen.

Als ik s’avonds pauzeer zeg, dan gaat hij in de nacht alsnog het casten ook stoppen (door dit in de flow op te nemen)

Dat rode uitroepteken welke bij Chromecast dingen komen te staan ken ik ook :metal:, maar daar ging dit probleem inderdaad niet over. Mocht je dat een oplossing voor weten overigens dan houd ik me aanbevolen.

Issue voor mij nu opgelost. Wat is zo’n forum toch verrekte prachtig.

Graag gedaan, Jack.
Het❗bij het EN kaartje betekent inderdaad dat de voorwaarde ongeldig is, en de flow het THEN ELSE gedeelte gaat afhandelen.
Als de voorwaarde geldig is verschijnt er een :heavy_check_mark: en gaat de flow het THEN gedeelte afhandelen.
Dat “stop met casten” de status op “niet aan het casten” zet, en “pauzeer casten” de status op “aan het casten” laat staan is best verwarrend idd!

Je hoeft vóór een “stop met casten” kaartje bij mijn weten geen “pauzeer casten” te gebruiken.

Tip: Homey start alle kaartjes tegelijk in het DAN gedeelte;
als je geen vertragingen inbouwt kun je rare effecten krijgen.
Het kaartje bovenaan zou zomaar als 3e pas uitgevoerd kunnen zijn.
Als de volgorde belangrijk is, kun je het zo doen:
DAN…
Actie1
Actie2 na 1s
Actie3 na 2s
Actie4 na 3s
Enz.

1 Like