Google home flows laten starten?

Ik denk dat wanneer je het ‘te maken’ ook nog weghaalt, dus alleen sfeer, dan kun je beide zeggen

Inderdaad @Peter_de_Vos, dat werkt! Bedankt.

Less is more!:wink:

Ik had gehoopt dat het mogelijk zou zijn om gewoon de spraak via Google naar Homey te sturen, zonder apparaten in de Google Home app te zetten. Dat is dus helaas niet mogelijk. Ik gebruik nog maar even de spraakassistent van Homey.

Dat klopt dat kan inderdaad (nog) niet

Maar je kan wel heel makkelijk doodmiddel van en virtuele schakelaar toe te voegen direct een flow starten.

In de google home app komt hij dan als virtuele “lamp” en die noem je dan sfeer

Ik hoef nu alleen maar te zeggen “heey google, zet sfeer aan”

Bedankt voor de tip. Maar ik zou het mooi gevonden hebben dat de spraak (via spraak naar tekst) direct naar Homey doorgestuurd zou worden. Ik hoop dat er in de toekomst een mogelijkheid komt om een andere spraakassistent te koppelen.

Het is gewoon wachten tot Google eindelijk Routines beschikbaar maakt in Nederland.
Dan is inprincipe alles mogelijk.

Dan is het bijvoorbeeld ook mogelijk om flows te starten als je zegt “heey google, ik ben thuis”

Je zou dit al kunnen gebruiken in het Engels maar dan moet je alles op Engels zetten en Engels praten.

Dit is precies waar ik ook op aan het wachten ben! En de Google Home mini als device in Homey dan, maar dat had ik al gezegd :stuck_out_tongue:

Ik zou het eerder anders om willen zien. Homey als divice in Google Home

Laten we voor de middenweg gaan. Allebei :wink:

Iets met 2 kapiteins op 1 schip? :stuck_out_tongue:

Homey moet de baas zijn, uiteraard.

Ik kan mijn spraak gestuurde flows met de Google hub starten. Alleen krijg ik steeds een heel verhaal terug over kaartjes spraak en dergelijke. Heb de zoekfunctie gebruikt maar kan niet vinden of je dat ergens uit kan zetten. Het werkt vooral voor mijn man beter met Google. Homey wil absoluut niet naar hem luisteren (ik gebruik de vrouwelijke stem, volgens hem ligt het daar aan :wink::wink:

2 Likes

@Rocodamelshekima
Ik probeer met een virtuele schakelaar een flow te starten via mijn Google Hub. Dat is jou ook gelukt las ik. Alleen verschijnt de virtuele schakelaar niet als apparaat in Google Home. Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?

Hier staat het verhaaltje.

1 Like

Aha, ik heb de virtuele schakelaar als knop toegevoegd. Jij als lamp. Dat zal het zijn.

Dank!

UPDATE
Nu werkt het wel :slight_smile:

1 Like

dag Nico,

Toen het opeens werkte, werd dan de virtuele knop zichtbaar in google home.

Hallo Eric, kun je voorbeelden van je flows (screens) tonen. Ik krijg het op een of andere manier niet voor elkaar. Mijn somfy blinds gaan op zonsopgang naar “ myposition” (automatisch) en bij zonsondergang “ dicht” ( niet op en neer, alleen de stand veranderd), via twee flows ( werken prima). Deze twee flows wil ik eveneens met een virtuele schakelaar kunnen activeren ( met als bedoeling ze via Google min te activeren). Virtuele schakelaars aanmaken gaat prima, ik zie ze ook in Google home, maar de knoppen zelf krijg ik niet aan de praat, dat ze de flows activeren ( in homey zelf al niet dus ook in Google home niet).
Ik doewaarschijnlijk iets niet goed met variabelen. Kun je me helpen?