Hallo allemaal,
Een nieuwe Homey en Philips Hue gebruiker hier. Sinds kort gebruik ik Homey om mijn apparaten in huis aan te sturen. Ik ben alles na een verhuizing opnieuw aan het opbouwen en gebruik de Homey als basis.
Ik heb mijn Hue lampen eerst rechtstreeks in Homey aangemeld. Omdat ik ook graag gebruik wilde maken van de scenes van Philips Hue toch gekozen om ook een Hue Bridge te installeren. Zo kan ik optimaal alle instellingen en functies van de Hue lampen gebruiken. Ik heb mijn Philips Hue gekoppeld aan mijn Homey account. Ook is Philips Hue aan Google Home gekoppeld. Je raad het al, alle apparaten staan nu dubbel in mijn Google Home. Als ik de zes lampen in de keuken aan wil doen zegt Home ook, “prima 12 lampen aan doen”. In de Google Home App staan. De ene is afkomstig uit de koppeling met mijn Philips Hue account, de andere uit mijn Homey account.
Zelfde gebeurd met de Sonos speakers. Staan ook dubbel in Google Home, met zowel de koppeling met mijn Sonos account als met de Homey account.
Wat is wijsheid? Beide koppelingen met beide accounts laten staan (op zich werkt het wel) of kiezen om eentje te verwijderen? Als ik de versie van Homey verwijder kan ik (denk ik) geen gebruik meer maken van de flows van Homey, en als ik de versie van Philips Hue verwijder kan ik geen gebruik meer maken van de functies van Philips. Wat is in dit geval verstandig om te doen? Want volgens mij is er geen optie om dubbele items als het ware samen te voegen.
Peter