Philips hue / Google assistant

Hallo allemaal!

Ik heb via de bridge app de hue lampen toegevoegd aan Homey. Omdat ik dubbele lampen kreeg heb ik de lampen die via Homey gekoppeld zijn in een 2de huis gezet.

So far so good. Nu zit ik met het volgende probleem. Als ik naar de nest hub roep het Google zet … Lamp aan gaat deze netjes aan.

Alleen als ik nu via mijn telefoons assistent hetzelfde uitvoer zegt hij het volgende.

Heb de telefoon al herstart etc maar dit blijft. Heb ook de naam van de sfeerlamp in het andere huis gewijzigd ook geen verschil.

Heeft iemand een idee?

1 Like

Heb de HOMEY lampen nu in een 2de huis. Zonder dat ik ze samen gekoppeld had werkte het prima. Mischien zit er nu een conflict en is iemand met verplaatsen hier al eens tegen aan is gelopen?

Lijkt mij zelf geen hele gekke vraag om hier te stellen.

Als ik hey Google zet sfeerlamp aan in (naam van het huis) zeg doet hij het wel.

De assistant op mijn telefoon kijkt dus naar alle 2 de huizen. Naam veranderen in het andere huis heeft niet geholpen( neem aan omdat de lamp in Homey well de naam nog heeft).

Andere mensen hier geen last van die de homey lampen verplaats hebben?

Zie nergens een optie om de assistant niet te laten kijken naar de 2de woning.

ik heb ook twee huizen onder 2 google accounts omdat je maar 1 bridge en 1 homy per google account kan koppelen

Het 2de huis is fictief. Anders heb ik de hue lampen en de homey lampen dubbel in Google home staan. Vandaar deze oplossing. Ik wil graag de hue lampen gebruiken met de bridge in Google home( vind het fijn mocht Homey niet werken dat ik de lampen nog makkelijk met de stem kan aanzetten). Dit werkt dus ook prima behalve op mijn telefoon omdat deze kijkt in zowel het juiste als het fictieve huis.

Wesley ik heb het zelfde probleem.
Lampen staan goed in de Homey ( de juiste lampen en aantal) maar ik zie ze dubbel in google home.
Ik heb gekeken naar fictief huis in google home maar krijg de lampen er niet in…
Tips?