Google Assistant - Probleem met intergratie

Goedemiddag,

Ik heb voor mijn vraag de zoekfunctie hier al gebruikt, maar helaas kom ik geen juiste oplossing tegen.
Afgelopen week heb ik met succes mijn Homey en Sonos One met Google Assistant aan elkaar gekoppeld. Google Home ziet netjes alle lampen vanuit Homey en synchroniseert dit ook netjes met elkaar.

Helaas geeft het geven van voice-commando’s niet het gewenste resultaat. Bij het voice-commando “Zet lampen in ruimte x” aan krijg ik telkens de boodschap" Oké ik verzamel meer informatie, zodat ik je daarmee kan helpen".

Ik heb diverse commando’s geprobeerd maar krijg iedere keer dit als resultaat. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?

Mocht er al een lopend topic hier over zijn dan hoor ik dit ook graag.

Het valt mij op dat het redelijk specifiek moet zijn. Ik heb bijvoorbeeld een televisie, die heet in homey [TV] Samsung Q7 65". Heb daar nooit wat van gedacht, maar als ik tegen google zeg… zet tv uit… dan snapt ie de balle der niet van. Uiteindelijk heb ik hem in google hernoemd naar televisie en nu doet ie het wel.

Lampen moeten ook wel echt als lampen bekend zijn binnen google. Wat zie je als je in google home kijkt, zie je wel alle lampen staan?

Ik snap wat je bedoelt. De naam van de lamp is nu “Bureau”, dit wordt ook netjes weergegeven in Google Home. Het voice-commando dat ik nu geef is “Ok Google, zet de lamp bureau aan.”.

Dit geeft het bovenstaande resultaat en helaas geen lamp die aan gaat.
Geef ik het voice-commando dan verkeerd of heb ik wat over het hoofd gezien?
Het aan en uitschakelen via Google Home werkt overigens prima, deze koppeling is er dus wel.

Ik denk dat je moet zeggen: Oke Google, zet bureau aan. Want hij heet niet ‘lamp bureau’, maar ‘bureau’.

Mijn tip, noem alle lampen gewoon ‘lamp’ en benoem de kamer erbij van de lamp. Bij mij werkt het prima.

Ik kan al mijn lampen foutloos aan/uit zetten, dimmen en van kleur veranderen. Ook heb ik met virtual devices een lamp genaamd ‘tv’ en een lamp genaamd ‘Homey’ aangemaakt. Middels wat simpele flows kan ik ook de tv en Homey aan en uit zetten. Homey kan niet echt uit, maar Homey uit is bij mij:

  • led ring naar 0%
  • Volume naar 0%
2 Likes