Google Chromecast with Google Home (Mini)

Hallo Homey,

Ik wilde een mogelijke bug rapporteren over de Chromecast app die door jullie is gemaakt.

Wanneer ik via een spraakcommando mijn Google Home de opdracht geef iets te streamen via Netflix of YouTube dan detecteert Homey in een flow in niet dat er iets aan het afspelen is.

Groet Marx

Hoi Marx dit forum word niet actief bekeken door Athom (makers van Homey).
Wil je een bug melden kan je dat doen op de desbetreffende app pagina . (zie “Report an issue”)

Verplaatst naar Nederlands .

Ik neem aan dat dit ook het geval is wanneer je iets vanuit een app ,bv netflix, start?

Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Heb je toevallig nog een oplossing gevonden voor dit?

Nee helaas. Bug is een aantal weken terug gemeld bij athom. Maar tot op heden hebben ze er nog niets mee gedaan.

Bij mij werkt dit wel? Ik gebruik weliswaar sinds kort een Google Nest hub waar ik aan vraag om iets te casten, maar het principe is hetzelfde. Ik heb 2 flows, als Netflix gecast wordt, of als Yelo Play gecast wordt, gaan de lichten uit, en als er gestopt wordt met casten gaan ze eturg aan. Gek genoeg is een bugje bij mij dat hij de lichten bv ook uit doet als youtube gecast wordt. Moet ik nog melden aan Athom.

Daarnaast start de flow voor het licht aan te doen om een of andere reden ook wanneer ik via een flow de chromecast-app laat heropstarten (om de andere bug van het soms wegvallen van de connectie tussen Homey en een GH-apparaat te verhelpen). Moet ik ook nog melden aan Athom…