Google apparaten worden in geheugen vastgehouden

Ik heb verschillende Google apparaten verbonden met mijn Homey 2023. Zowel met de Google Chromecast app als Cast a Text to Google.
Als ik Google apparaten verwijder en deze opnieuw installeer, maar ook bij het vervangen van een apparaat, blijf ik in bijvoorbeeld de Cast App ook de oude apparaten zien. Ook in de Chromecast App zie ik dat de oude apparaten in het geheugen aanwezig blijven.
Alle apparaten inclusief de app’’s al paar keer verwijderd, maar de oude apparaten zitten na opnieuw installeren app’s gewoon zichtbaar in het geheugen terwijl ze niet eens geïnstalleerd zien.
Ik kan nergens een optie vinden om de Homey te schonen van dit soort oude apparaten.
Iemand een idee hoe dit wel voor elkaar te krijgen?
Alvast bedankt.

Ik volg je niet helemaal, Ebo.
Maar, een apparaat verwijderen via Ghome heeft (gelukkig) geen automatische actie op Homey tot gevolg. Dat zou best eng zijn, toch.

In Homey zul je dus zelf het apparaat in kwestie (welke via de Chromecast app was toegevoegd) nog moeten verwijderen.
Het apparaat zal als “unavailable” / “onbeschikbaar” gemarkeerd zijn (uitroepteken in rode driehoek), en moet gewoon verwijderbaar zijn.

Kun je duidelijker zijn? Ik ken geen “Cast” app naast Chromecast?
Als je “Cast a text to Google” bedoeld: deze maakt gebruik van de apparaten die je in de Chromecast app hebt toegevoegd.
In de ‘Cast a text…’ app zélf zijn geen apparaten te zien, je kunt ze nl. niet eens toevoegen.

Vermoedelijk bedoel je dan de flowkaartjes van de Cast a text to Google app? Deze flowkaartjes zul je zelf moeten repareren, door een ander Chromecast app apparaat te selecteren welke de tekst mag gaan uitspreken.

Probeer nog duidelijker te zijn.
Ik heb het apparaat verwijderd uit Homey en uit Google Home.
Daarna volledig nieuw installeren in Home
Als ik daarna in Homey wil installeren zie ik nieuw en ook oud. Sterker, meerdere oude Google apparaten.
Wil ik Cast to Text gebruiken, dan zie ik ook eerdere verwijderde Google apparaten staan.
Samengevat: die oude apparaten blijven op e.o.a. Manier in de Homey bewaard.
Mijn vraag is: hoe dit te schonen?