GLEDOPTO "ST64 7W Led Filament Bulb"

Ik heb problemen met de Gledopto “ST64 7W Led Filament Bulb” te installeren op Homey Pro 2023.
Ik gebruik de APP van Gledopto V1.1.3.

Homey herkent de lamp bij installatie als '‘CCT LED Bulb ST64’ (GL-B-002P), hetgeen mij correct lijkt. Er is dus Zigbee communicatie tussen de lamp en Homey…
Maar net na het toevoegen van de lamp aan mijn Apparaten (de juiste ‘tile’ wordt aangemaakt), komt er een disconnect met de melding “Apparaat heeft Zigbee netwerk verlaten”. Ik weet niet waarom dit gebeurd.

Ik heb al meerdere malen geprobeerd de lamp te resetten, alsook het Apparaat in Homey. Maar dit probleem blijft zich herhalen.
Als ik probeer in Homey het apparaat “probeer te repareren”, dan mislukt dit (met melding “Er ging iets fout tijdens het repareren van het apparaat”), maar gaat de lamp nadien wel flikkeren. Er is dus wel degelijk Zigbee communicatie tussen de lamp en Homey.

Mijn Homey heb ik op 20 cm afstand van de lamp geplaatst. Dus er is geen afstandsprobleem tussen mijn Homey en de Zigbee lamp.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Zelfde probleem met Gledopto lampen. Korte antwoord: Homey = oorzaak.

Probleem zowel bij developer van app als Homey in juni gemeld. Developer reageert, meermaals, binnen een dag en geeft aan dat het probleem bij Homey ligt. Homey reageert eens per 2-3 weken en meldt enkel dat ik geduld moet hebben. Beweert bovendien dat de developer geen contact heeft gezocht. Dus één van beide vertelt niet de waarheid…

Laatste bericht Homey is dat development andere prioriteiten heeft. Suggestie Homey: koop Ikea lampen (onzin, Ikea heeft geen vergelijkbare lampen). Oftewel: iedereen die Gledopto lampen heeft, heeft pech.

Weet iemand een eenvoudige workaround, waardoor Gledopto lampen toch te gebruiken zijn?

1 Like

Heb hetzelfde probleem maar via generiek Zigbee apparaat kan je deze installeren en bedienen

1 Like

Bedankt en fijn dat dat bij jou werkt. Wellicht betreft het geen filament lampen; andere lampen en bijv. controllers voor ledstrips werken prima.

De filamentlampen (o.a. G95) werken niet. Homey heeft inmiddels zelf bevestigd dat het niet werkt en wijst de firmware in de lampen aan als oorzaak. Daarover (ook sinds juni!) al contact met de developer van de officiële Geldopto app (tevens importeur). Hij heeft er developers naar laten kijken en neemt zelfs eind deze maand een Homey Pro (beschikbaar gesteld door Homey) mee naar China, zodat de developers er daar ook naar kunnen kijken. Overigens is de app-developer ervan overtuigd dat het niet aan de lampen/firmware kan liggen omdat ze met o.a. Philips Hue (letterlijk: ALLE andere controllers) wel werken. Alleen Homey werkt niet.

Ondertussen worden de Geldopto-lampen als ‘Homey compatible’ her en der online aangeboden. Wie interesse heeft (en bijv. ook Philips Hue Bridge of Home Assistant met Pi gebruikt): ik heb er 8 liggen die ik voor € 8 p/st graag verkoop (nieuwprijs € 19,95).

1 Like