Gezocht vervanger voor smartwares thermo hygro

Hallo lezers.

Gezocht vervanger voor smartwares thermo hygro.


Wie weet een goede vervanger voor de homewizard smartwares thermo/hygro meter.
Dus voor buiten en binnen. En met zo’n klein schermpje met Temp, higro en accu weergave voor aan de Homey. Want deze verliezen ook steeds hem verbinding na x maand helaas.

Gr Raymond

Niemand een idee?

Ik heb die ook gehad en ben overgestapt naar de Aqara temperatuur sensoren. Ik heb er inmiddels in elke kamer eentje hangen en één buiten. Deze bevallen mij uitstekend en ook een lange levensduur van de batterij.

Jes, die ken ik, helaas geen display en niet voor buiten :disappointed:

Ben nog niets soortgelijks tegengekomen

Ik gebruik ze al jaren buiten, beetje afschermen voor directe weersinvloeden is genoeg. Maar inderdaad, geen schermpje.

Bij mij hangt er ook eentje buiten in een 3D geprinte behuizing. Werkt perfect, en verbazingwekkend hoelang zo’n knoopcelbatterij nog mee gaat in de kou.

Kijk anders eens bij Robbshop.

Heb helaas nog niets kunnen vinden

Ik heb ze ook nog steeds inclusief Homewizard. Met scherm ga je niet meer vinden.

Dat vermoeden heb ik ook ja :woozy_face::smirk:

Ik had hetzelfde probleem en heb deze aangeschaft:

Met een simpel hubje

Werkt feilloos.
Voordeel temp en hygro kan je kalibreren. Inmiddels ook
Grondvochtigheidsensors en bliksemdetector gekocht van zelfde merk.
Deels via amazon en deels via alie E.

1 Like

Ooit ene binnen paar jaar kapot gehad. Daarna geen probleem van de 10 die ik er van heb.
Nadeel is wel ze raken om de tig maand een keer de verbinding kwijt en dan met je even weer repairen met hw app

Laat ik nu afgelopen zomer dit station maar dan van froggit hebben besteld.
Die hebben dezelfde randapparatuur.
Gok ander naampje zelfde spul

froggit WH3000 SE Wireless Weather Station with WiFi, Wifi https://amzn.eu/d/eyIPuwz

Leuk ! Goeie tip ! Bedankt daarvoor. Vergelijkbare prijzen. Zelf typenummers kloppen in een aantal gevallen.

1 Like

En de hamvraag… Ondersteunt Homey dit? :stuck_out_tongue_winking_eye::thinking::+1:

De micosol/ecowitt doen het prima dankzij de app van Adrian. Ander merkje op dezelfde hardware zou geen verschil moeten maken, dus mij lijkt zeker van wel.

1 Like

Ik herken de ecowit App wat ze vragen nog niet om te connecten. Maar Adrian ga ik ff contacten. Ik deed al wat vertaal werk en testjes voor hem. Dat moet goedkomen :+1::+1:

Werkt inderdaad zekers goed met die gateway en sensoren voor buiten met display :+1::+1: