Welke temperatuursensor met LCD display werkt met Homey

Graag wil ik een aantal temperatuur/vochtigheidssensoren aanschaffen voor de slaapkamers en de badkamer.

Ik heb momenteel een Aqara Tvoc in de woonkamer staan, maar kom ze bijna niet meer tegen online èn ik merk dat de temperatuur niet lekker update in de homey app. Dat doen de “losse” aqara sensoren beter alleen wil ik graag de temperatuur ook af kunnen lezen op het apparaat zelf.

Nu ben ik al aan het rondkijken en zie dat de Tuya sensoren hier ook niet echt aangeraden worden evenals de kleine vierkante sensoren van Aqara die met bluetooth werken.

Heeft iemand een tip voor goed werkende temperatuur/vochtigheidsensoren voorzien van een LCD display die lekker werken met homey.
Ik wil ze namelijk ook gebruiken icm m’n tado radiatorknoppen zodat er wat meer afstand zit tussen de sensor en de radiatorknop.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt!

Het schijnt dat veel problemen van de Aqara TVOC’s inmiddels zijn opgelost met een firmware update.
Heb je jouw TVOC al eens aan een Aqara hub gehangen om te laten updaten?

Ik heb helaas geen Aqara hub maar Homey update wel altijd vanalles vanzelf. Wellicht dat ik daar eens naar kan kijken. Maar dat ter zijde hoef ik op de slaapkamers geen luchtkwaliteit te meten dus dan is de TVOC wat overkill voor wat ik ermee wil. Alleen temp. en luchtvochtigheid aflezen en zien in Homey.

Je TVOC (of andere devices) worden niet ge-update door Homey. De app wel als je dat aan hebt staan, maar niet de devices zelf.

2 Likes

Is dit wat voor je?
Moes Temperatuur- En Vochtsensor Zigbee

De review op de site is niet echt om over naar huis te schrijven. Als ik die review zo lees, dan zou ik hem niet kopen.

:ok_hand:

1 Like

Super, dat is precies wat ik zocht, dank je wel! Ik kende Switchbot alleen van de gordijnmotoren, weer wat geleerd. Ik ga ze meteen bestellen :grinning:

1 Like

Dank voor het meedenken, ik heb zie net als Hamster de review en die is niet best, tenminste niet voor het doeleinde waarvoor ik hem wil gebruiken.

Ah, dat wist ik niet, hmm… En ik heb maar een paar Aqara sensors dus ik vraag me af het de moeite waard is om een keer een hubje te kopen. Wellicht als ik nog een keer een Aqara sensor oid erbij aanschaf.

Als dat betekent dat je TVOC goed zou gaan werken mss…?
Heb zelf een tweedehandsje gekocht op Marktplaats. Zo gebruik ik ook een Ikea hub om die devices te kunnen updaten indien nodig.

1 Like

Ik heb zelf zennio en tantron knx schakelaars die ook temp kunnen meten. Ik volg daarom even dit draadje

Is deze test lcd niet iets
https://homey.app/de-de/app/com.martinstechgarage.smplproducts/smpl/

Alleen batterij duur lijkt wel erg kort te zijn.
Ik zit hier ook aan te denken om uitproberen.

Welke versie van de Aqara hub heb je?
Ik zie verschillende op Marktplaats en hetgeen idee welke te kopen. Ik wil hem alleen om de TVOC s te updaten.

Ik heb een Xiaomi hub, waar je ook Aqara’s op kunt aansluiten. Maar heb geen ervaring met de TVOC sensor van Aqara. Even goed Googlen dus welke je sensor ondersteund.

:+1:

Je zou de H&T van Shelly kunnen gebruiken. Dit zijn wel wifi sensoren, dus een goed en stabiel wifi netwerk is wel een vereiste. Ik ben deze gaan gebruiken om niet meer afhankelijk te zijn van apps, je zou deze ook kunnen uitlezen via http als je dat zou willen. Ik gebruik ze met de Homey app van Shelly en dit werkt perfect. Batterijgebruik valt ook mee.

https://www.shelly.cloud/en-nl/products/product-overview/shelly-h-and-t-white

Ik heb een Aqara hub aangeschaft om de TVOC sensors mee up te daten. Dat werkt prima.

Als iemand zijn sensors wil updaten; kom maar langs of stuur ze op als je te ver weg woont.

1 Like

Ik heb inmiddels de Switchbot sensoren aangeschaft die Marco aangaf en hoewel het koppelen even wat gedoe was werken ze inmiddels prima. Dus erg blij mee.

Ondertussen kwam ik erachter dat de vierkante temperatur/vochtigheidssensoren van Aqara/Xiaomi ook niet meer updaten. Ik heb er 1 in de garage en 1 in de kruipruimte, maar die in de kruipruimte heeft al 3 maanden geen update meer gegeven nu.

Nu twijfel ik of een Aqara/Xiaomi hub dit probleem zal oplossen? Iemand ervaring hiermee?
Dan zou ik die sensoren via de hub wellicht aan Homey kunnen koppelen? of in elk geval kunnen updaten waardoor ze weer werken, want nu refreshen ze niet.

Of ik bestel een 2-tal andere sensoren die wellicht beter samenwerken met Homey.

Wat is wijsheid?