Geschikte radiatorknop gezocht

Voor in de werk-/studeerkamer ben ik opzoek naar een slimme radiatorknop zodat de temperatuur omhoog gaat wanneer de PC aangaat en automatisch omlaag als de PC uitgaat. Het gebeurt me meer dan eens dat ik of pas na een uur besef dat het best fris is boven of dat ik er ‘s ochtends achter kom dat die de hele nacht heeft aangestaan.

Mijn eisenlijstje lijkt me niet zo heel lastig maar lijkt alle opties uit te sluiten. De radiatorknop moet aan de volgende eisen voldoen:

• Handmatige instelling van de temperatuur
  • Display om de huidige temperatuur mee af te lezen
  • Aansturing via Homey
  • Werkt niet via de cloud en is ook alleen lokaal te bedienen
  • Werkt zonder een bridge of aanvullend apparaat

Alle opties die ik heb gevonden werken of via de Cloud (Netatmo, Tado), worden niet aangestuurd via Homey (Honeywell) zijn niet handmatig in te stellen (PlugWise) of hebben een extra dongle nodig (Shelly TRV voor WiFi (BT haalt die niet)).

Zijn er merken die ik nog heb gemist die wel aan deze vereisten voldoen? Het protocol waarmee ze werken maken me weinig uit.

Alvast bedankt!

P.s. of de CV ook warmwater levert zonder warmtevraag vanuit de thermostaat laat ik voor nu even buiten beschouwing.

Aqara ? Shelly TVR met Wifi en BT ?

Dank voor het meezoeken!

De Shelly TRV wordt niet meer geleverd. De Shelley Blu TRV, die zowel bluetooth als wifi ondersteund, wordt nog wel geleverd. Echter twijfel ik of de bluetooth het van de begane grond tot aan de 2e etage haalt (hemelsbreed 13m afstand diagonaal door 2 betonvloeren heen). Voor de WiFi heb je een aparte dongle die je in een 2e stopcontact moet stoppen. De Shelly valt dus af en zal de eerste post aanpassen. Wel jammer want heb al meerdere Shelly producten in huis die goed bevallen

De Aqara zou kunnen echter zie ik in de handleiding geen beschrijving hoe je deze kan koppelen. Ook niet met hun eigen app. Heb je hier zelf ervaring mee?

Zelf is mijn ME167 TRV onderweg, zou als het goed is ook direct met Zigbee moeten werken. Goedkope oplossing om het in ieder geval te testen! Kan je hier komende week meer over vertellen aangezien ik naar een soortgelijke oplossing opzoek ben :slight_smile:

Nee geen ervaring…

Andere optie (die ik overweg)

tado X werkt toch ook zonder bridge / cloud via Matter?
Met een thermostaat, plus trv’s op alle radiatoren in diezelfde ruimte, kun je andere ruimtes onafhankelijk laten verwarmen met additionele trv’s

@trebbor98 , ben benieuwd wat je bevindingen zullen zijn met de ME167. Ik zie hem van het met Avatto voorbij komen maar ook Tuya. Van welk merk is die?

@JohanP , Die van POPP heb ik al een keer eerder geprobeerd maar die werkte niet goed bij mij. Kreeg hem niet gekalibreerd en ook het instellen met een off-set ging niet. Het gevolg was dat het 3 dagen lang 25 graden was op zolder…

@ Peter_Kawa, wat ik van Tado X kan vinden (zie o.a. hun eigen support pagina) is dat zonder cloud alleen werkt met een Bridge OF als je de thermostaat hebt. Wanneer je deze 2 niet hebt, en dus alleen de radiatorknop, is die alleen handmatig te bedienen en verlies je de smart-eigenschappen.

Dat bedoelde ik ook exact met deze zin

Met een losse knop kun je de ketel toch geen ‘stook’ commando geven?

Dat er met alleen een losse knop geen ‘stookcommando’ kan worden gegeven, dat weet ik. Vandaar ook de P.S. in het eerste bericht. Waar het mij om gaat is of de losse knop, zonder cloud/bridge/thermostaat, ook aan te sturen is via Homey.

De aansturing van de ketel is meestal niet nodig omdat die toch al draait. Beneden, waar de thermostaat hangt, moet nl ook worden verwarmd tot boven de 17°. Ergste geval zet ik hem beneden even een halve graad warmer zodat er een stookcommando komt

Helaas had mijn pakketje vertraging, dus pas afgelopen dinsdag binnen gekregen. Nog niet de tijd gehad om ermee aan de slag te gaan. Hopelijk kan ik je er meer over vertellen na dit weekend :slight_smile:

Ik kan je in ieder geval wel met zekerheid vertellen dat de knop zonder bridge (dus puur Homey Pro) aan te sturen is. Het enige wat deze dan doet is dus de verwarming open/dicht draaien, het is dan van belang dat je ketel wel aan slaat d.m.v. je thermostaat beneden.