Gemiddelde stroomverbruik berekenen

Hi homey’s,
Ik heb iets waar ik niet uit kom. Ik heb een Alfen laadpaal die ik kan aansturen met Homey. Maar ik heb ervaren dat ik niet te vaak een opdracht naar die paal kan sturen. Dan komt hij in een soort safe-mode en moet ik Eneco weer bellen om hem te resetten. Wat ik nodig heb om een goede Flow te maken is het volgende: het gemiddelde stroomverbruik van mijn huis over de afgelopen (bijvoorbeeld) 5 minuten. Dit gemiddelde wijzigt namelijk niet zo snel als het stroomverbruik soms doet. Ik denk dat dit met een formule wel kan, maat ik weet niet hoe. Ik heb uiteraard een P1 meter met Homey verbonden, dus ik weet op elk moment het exacte verbruik.
Ik hoop dat iemand mij de precieze formule kan geven.
Alvast bedankt!

Dit is een perfecte klus voor de app Insight Trends Reloaded.

1 Like

Hi Peter, Ik heb die app al wel op Homey staan, maar ik zie zo snel niet hoe ik daarmee het gemiddelde kan berekenen, wel een trend of percentage, maar dat heb ik niet nodig. Weet jij welke formule ik moet gebruiken en wat ik dan moet invullen?

OK

Laat deze kaart elke 5 minuten starten, en vul (het eerste deel van) de apparaatnaam in, en kies dan de huidig verbruik waarde. Kies bij “gebaseerd op” voor 5 minuten:

Dan laat je het 2e deel vd flow triggeren door de “wanneer trend berekening voor [ … ] gereed is” kaart, zoek wederom hetzelfde apparaat en waarde.
Daarna kun je nog wat filteren op een streef waarde bijv.
De “Gemiddelde waarde” (Average value) tag is de waarde die jij nodig hebt:

Die tag vind je bovenaan de tag selectie lijst:

Thanks! Ik ga dat morgen eens proberen! Dank voor je hulp.

1 Like