Gemiddelde electriciteitsverbruik per uur over langere tijd

Mij HomeyPro 2023 is gekoppeld aan de Plugwise P1 meter, Sessy thuisbatterijen, Envoy PV’s, Plugin hybride auto en nog vanalles meer (meerdere P1-meters en CT-spoelen). Ik wil mijn energieverbruik, in relatie tot dynamische tarieven en de thuisbatterijen, gaan sturen op uurverbruik. Om te beginnen wil ik inzicht krijgen in het huidige gemiddelde uurverbruik over wat langere tijd. Verbruik is exclusief opbrengst PV’s, dus het totaal van alle verbruikers in huis. Ik denk dan aan een grafiek met langs de X-as de uren, de y-as het verbruik en voor elke weekdag een lijngrafiek (elke dag een eigen kleur).

Is zoiets te maken met de app Insights Graphs? Ik kan er geen verdere informatie over vinden. Of wellicht toch met PBTH?

Heeft iemand een goede tip?

Pbth is DE app voor inzichten in je energieverbruik. Ik gebruik daarnaast Google sheets om bijv. Data van mijn zonnepanelen, verbruik per grootverbruikers (wasmachine, droger, vloerverwarming etc.) te loggen. Verder de data van pbth in de app Dashboards (nog niet in de App Store maar zoek hier in de community) inzichtelijk maken.
Oh ja, het geeft je wel inzicht, maar het is vooral heel leuk. Vind ik, mijn vriendin niet🤪

2 Likes

Bedankt Paul, ik zal mij dan verder in PBTH gaan verdiepen.

2 Likes