Ik heb een afstandsbediening met 2 knoppen gekloond. Ik krijg dan bij devices een “Gekloond 433Mhz apparaat” Die wil ik gebruiken in een flow bij Als…, zodat ik met die AB iets kan bedienen. Ik zie hem echter niet bij de devices staan. Hoe kan ik deze AB gebruiken in een flow?
VZIW kan Homey de geleerde codes alleen afspelen (en dus niet er zelf op reageren).
Volgens mij is het ook enkel functioneel als zend signaal (naar bijv. een garagedeur of rolluik).
Je kloont zeg maar het signaal wat de AB uitzendt, zodat Homey de AB kan emuleren, door hetzelfde signaal uit te sturen via “Dan” kaartjes.
Als je flows wil starten met een 433MHz AB, dan zal deze door een app moeten worden ondersteund, zoals bijv. bij KaKu en Brel 433MHz AB’s.
Als ik het goed begrijp kan ik met de gekloonde AB niet zeggen: als ik op die knop van de AB druk, zet dan dat apparaat aan. Dat is jammer. Weet iemand een andere oplossing? Het is een onbekend merk AB, dus er is geen app van.
Soms werkt het met apps van een ander merk, zoals bv KaKu of Brel. Valt altijd te proberen.
Je kan de ALS-cards gebruiken door het toe te voegen als een Sonoff RF-button (werkt met alle RF knoppen).
Bedankt voor de hulp. Werkte gewoon met een klikaanklikuit. Probleem opgelost