Geen kleuren optie Action lamp

Goedenavond,
Ik heb een action lamp geconfigureerd en vervolgens via Tuya cloud toegevoegd aan homey.
In de orginele action app zie ik wel alle kleuren( RGB) in de homey alleen de wit varianten.
Het is absoluut een kleuren lamp want vanuit de action app werkt het prima… iemand een idee wat er mis gaat?

Ik heb ook 1x zo’n lamp gehaald om te proberen. Drama ding, ik heb het opgegeven.

Is het geen ZigBee lamp? Rechtstreeks koppelen aan Homey? Je moet sowieso die Tuya cloud weren. Vreselijke Chinese troep.

Action lampen zijn volgens mij allemaal WiFi.

De tuya cloud maakt gebruik van de cloud api, begrijp dat daar niet bijster veel mee kan. Je zou de andere tuya app kunnen proberen, werkt wat ingewikkelder maar voor mij ook de enige manier dan ik mijn led strip van de action kan bedienen met kleur.

Yeb klopt

Ja zijn wifi lampen… had er 1 om eens te proberen… maar ga hier afscheid van nemen.
Gisteren toch maar wat lidl besteld. Is zigbee en voor de prijs ook leuk om eens teproberen.
Heb nu een “slimme “ stekker van Lidl… meet wel geen energie maar om iets te schakelen werkt het perfect… is ook zigbee.

De kleuren werken wel bij mij voor de Action lampen. Deze heb ik zelf ook en de reden waarom ik begonnen ben met de app. Helaas heeft Tuya 2 type lampen. De eerste type, welke volledig te bedienen zijn via de API en een nieuwere type. Die laatste werd in eerste instantie alleen gebruikt bij Led strips en werd in het begin helemaal niet ondersteund. Hier is later verandering in gekomen dat deze lampen deels ondersteund werden door de API, kleur werkt niet en de helderheid waarden wijken af t.o.v. de oude lampen.

Blijkbaar is Action overgestapt op de nieuwe type. Net zoals ze overgestapt zijn op powerplugs met energiemeting die ook niet door de API ondersteund wordt. Daarnaast ondersteund de API veel andere apparaten niet, zoals diverse sensoren en nieuwe apparaat typen. Ook het aanpassen van de API door time-outs toe te voegen maakt het er niet beter op.

Heb ook (om te proberen) een lidl g10 spotje gekocht, was snel gekoppeld met hue…maar de kleuren zijn dramatisch nadat je ze hebt ingesteld, dus opnieuw inschakelen, andere kleur!

Geen last van met deconz. Werken perfect

Ik draai via hue op Homey…

Ik heb wat Lidl materiaal besteld… we gaan eens kijken wat het is…

Dat begreep ik, maar ligt dus aan hue en niet aan de Lidl lampen.

Zal eens kijken voor een ander app je voor de lidl lamp in mijn homey…iemand suggesties?

Nog niet want ik zou de lampen pas donderdag ontvangen…ben heel benieuwd.