Gardena smart gateway kaart problemen

Goedemorgen,

Ik heb de smart gateway van Gardena en kan dus mijn watervoorziening voor de planten bedienen op afstand.
Ik heb de app geïnstalleerd via Homey, waar ik aan kan geven dat als de vochtigheid in de bodem (heb de bijbehorende sensoren) lager is dan een bepaalde waarde dat deze dan het water moet aanzetten.

Echter vraag ik me af en krijg dat nergens gevonden of hij dan eveneens ook automatisch stopt.
En of je zoals je dat in de app van gardena ook kunt de bewatering aanzetten voor een x aantal minuten ik zie deze functie namelijk niet in de kaarten staan

Ik zie drie actions

  • Zet Aan
  • Zet Uit
  • Toggle

Dus daar moet je het zelf mee regelen. Waarbij ik die laatst niet zou adviseren lijkt me niet handig.

Ik neem aan dat je ook de app van Gardena zelf hebt.
Ga naar dit scherm:

Klik op starten en vul daar dan dan de duur in dat je wilt bewateren:
(Dit wordt opgeslagen en als standaard gebruikt)

Zelf gebruik ik het slimme bewateringsprogramma maar laat Homey wel melden of het programma gedraaid heeft. De Gardena app zelf geeft namelijk geen meldingen.

Dank voor je reactie, zojuist even uitgetest maar hij doet het maar 1 minuut… terwijl ik 30min voor het laatst had gekozen (niet afgemaakt)

Hoe lang heb je gewacht? Soms moet de boel even syncen. Mss helpt het om de Homey Gardena app even te herstarten.

Heb de app net gerestart n de homey, en laat hem nu even 30 min lopen kijken wat hij doet

Heb nu een hele nacht gewacht.

De app op de homey gereboot maar hij wil elke keer maar 1 minuut water geven:<