De garage ziet er als volgt uit.
Het probleem zit hem in de “all” vermoed ik.
De garage TL moet aan gaan als de garagerolpoort open gaat na zonsondergang.
Ook als de garage binnen deur open gaat (het is daar dan stik donker).
Hij mag pas uit gaan als de rolpoort dicht is en de garage binnen deur dicht is en de waskelder garage binnendeur dicht is. Wel pas na 2 minuten. Gaat een van die deuren weer binne de 2 minuten open moet de actie weer stopen tot de voorwaarden weer gelden.
Wie weet raad?
Het probleem is inderdaad het gebruik van de all-card hier. Om te werken zouden alle contacten exact op hetzelfde moment moeten sluiten. Dat zal nooit gebeuren.
Als de 3 sensoren in één zone (garage?) zitten zal één sensor deze zone al actief maken en actief houden tot het sensoralarm uitgaat.
Dan heb je de mogelijkheid om het licht aan te doen met de trigger ‘Deze zone werd actief’ en uit te doen met ‘Deze zone is inactief voor 2 minuten ‘
En zelfs dan zou het niet werken, want elk contact zou zijn eigen flow opstarten.
Simpel gezegd: je kunt niet meerdere trigger(als)kaarten verbinden met een “all” kaart, alleen met een “any”.
Aangezien de sensoren in verschillende ruimtrs zitren (garage en wasruimte), zie ik twee opties.
Koppel die sensoren als groep, bijv. met de Group app of een AVD van de Device capabilities app.
Als je die insteld dat wanneer 1 sensor open is, de groep sensor op is, kun je die groepsensor gebruiken als trigger.
Of gebruik timers: zodra de sensor uit gaat, en alle andere sensoren zijn uit, zet de TL uit.
Momentje, ik zal ff een voorbeeldje sturen…
Okay, hier is een voorbeeld:
A Lamp AVD, Controlled by multiple sensors with automatic timer.
Je kunt deze AVD inclusief de bijbehorende flows, importeren via de Device Capabilities app (in de bovenste post kun je precies lezen hoe je dat doet). Simpel gezegd: Maak een AVD aan, kies voor template, (klik op refresh) en zoek naar “A Lamp AVD, Controlled by multiple sensors with automatic timer”. Vervolgens klik je op gebruik deze template en volgt de stappen.
Tijdens het importeren zie je een lijst met apparaten/sensoren waar je je eigen sensoren kan kiezen. Die worden dan gebruikt in de flows die aangemaakt worden.
Succes! en als je vragen hebt hoor ik het wel 
De oplossing zat hem in de “zone”. Ik heb de sensor “Waskelder garage” deur verplaatst van de waskelder naar de garage. Hierdoor kom ik tot het volgende en dat werkt
.
Hoe simpel kan het zijn dat je het niet ziet…