Verlichting inschaklen bij thuiskomst

Ik heb recent een Homey Pro 2023 aangeschaft en heb een vraag ivm verlichting.
Ik wil zodra er iemand thuiskomst en als één van beide garagepoorten open gaat de verlichting in de garage aanzetten als het donker is.
Daarvoor heb ik volgens stukje in een flow gemaakt, maar dit werkt niet: iemand een idee waarom?

Meerdere trigger kaarten werken meestal niet op een ALL kaart omdat ze daar niet gelijktijdig aankomen.
Dus hier "iemand thuis"en “contact alarm”.

Zet er maar eens een tijdlijn notatie kaart achter de “iemand thuis” en de “contact alarm” kaarten.

Aha, dit wist ik dus niet ivm “ALL” kaart. Bedankt voor de tip!

Inderdaad, tussen “iemand thuis” en “contact alarm” zit er wel een minuutje verschil.
Ik heb nu een ja/nee variabele gemaakt na de “iemand thuis” en bevraag deze variabele nu na “zonsondergang”. De “ALL” gebruik ik dus niet meer.
Vanavond even kijken of het werkt.

Wat bedoel je met tijdlijn notatie kaart achter de “iemand thuis” en de “contact alarm” kaarten?

NOOIT…

1 Like

Even de ‘iemand kwam thuis’ aan de any hangen, hoewel dan mogelijk de lampen later nogmaals aangaan, omdat die dan pas afgaat.

Of omgekeerd, ik gebruik SmartPresence en wit al op m’n wifi als ik het hofje bij ons oprij…

Dus afhankelijk van waar die minuut verschil zit die de OP aangaf…

Lijkt me dat je gewoon de 3 triggers links direct kunt verbinden aan ‘Na zonsondergang’ (al zou ik eerder kiezen voor x minuten vóór zonsondergang omdat het binnen al donker is voor de zon echt onder gaat).
Dit is dan nogal versimpeld en je hebt natuurlijk dubbele triggers als iemand door de garagepoort komt en daarna automatisch ook ‘iemand komt thuis’ triggert, maar dat lijkt me geen echte handicap.

Is een mogelijkheid maar dan gaat de verlichting in de garage ook onnodig aan als er iemand thuiskomt die niet met de auto is en dan via de deur naar binnengaat.

Zoals ik het aangepast heb volgens post #3 lijkt het wel te werken.

Bedankt om het meedenken!