Wie kan mij helpen. Ik heb een flow voor de verlichting in de garage. Eén die bij detectie automatisch de verlichting inschakelt en één indien ik handmatig wil bedienen met één van de twee Innr knoppen die in de ruimte aanwezig zijn. Bij gebruik van de knoppen staat vrijwel per definitie de verlichting al aan vanwege de detectie.
Ik heb een vertraging ingebouwd omdat ik met dezelfde knoppen de acculader van mijn fiets wil schakelen. Bij het opnieuw schakelen van één van de knoppen binnen 2 seconden na de eerste actie schakelt de lader aan of uit. Dit werkt.
Na verloop van deze twee seconden moet de flow verder oppakken omdat dan een commando aan de verlichting gegeven moet worden. Bijvoorbeeld bij de noodzaak voor fel licht in de avond. Dan moet de knop-actie de detectieverlichting overrulen.
Het is een ingewikkelde flow geworden maar bij het testen werkt de flow uitstekend. Bij gebruik van de knoppen gebeurt er echter niets. De inschakeling van de acculader werkt weer wel…
Ik kom er niet uit. Iemand een idee? Zie onderstaand de flow.
Als de uitkomst nee is in het vierkant, zal de ALL kaart nooit verder gaan. Je triggerd namelijk een nieuwe timer, en vraagt met 1 seconde vertraging of die NIET timer loopt.
Ook vraag ik me af of met die seconde vertraging de ALL kaart sowieso gaat werken.
Een flow in test mode loopt meestal trager dan een flow in normale omstandigheden. Hierdoor kan alles wat met timing te maken heeft perfect werken in test mode en niet meer werken bij normaal gebruik.
Om te troubleshooten waar het fout loopt kan je enkele tijdlijn notificaties toevoegen aan je flow. Doe dit bijvoorbeeld bij elke uitkomst van de timer testen. Aan de hand van de notificaties in de tijdlijn krijg je dan een beeld van wat er in je flow gebeurt.
Dit wist ik niet, dank voor de tip. Ik ben nu wat aan “knoppen aan het draaien”. Er komt nu wel een actie. De moeilijkheid blijft om de verlichting niet te triggeren wanneer ik de oplader ingeschakeld heb door een tweede drukactie. Misschien moet ik de timers helemaal los laten maar een alternatief kan ik zo niet bedenken.
Het betreft twee knoppen maar aan weerszijden van de garage.
Ik snap jouw gedachte ten aanzien van de getoonde flow alleen gaat in dit geval altijd de verlichting op handmatig en dus 100% aan of helemaal uit. Dat is wat ik met de ingewikkelde flow probeer te voorkomen. Na een paar aanpassingen werkt het licht op de eerste drukknop echter wordt bij een tweede actie binnen de vertragingstijd alsnog de verlichting geschakeld.
Daar zit het probleem niet denk ik. Ik heb na wat aanpassingen dat werkend. Alleen wordt nu de verlichting ook geschakeld bij een tweede drukactie terwijl ik daarmee alleen de acculader wil bedienen.
Ik weet niet of de Innr knoppen het kunnen, maar sommige knoppen kunnen een onderscheid maken tussen een korte en een lange druk op de knop. Dan zou je een korte druk kunnen gebruiken voor de verlichting en een lange druk voor de lader.
Indien er geen onderscheid kan gemaakt worden met kort en lang drukken zou ik proberen om te werken met een combinatie van een timer en een variable:
Bij een druk op de knop
Controleer je een variable of deze waar of niet waar is.
Indien waar, schakel je het licht aan of uit en zet de variable naar niet waar.
Indien niet waar start je een timer van 2 sec en zet je de variabele op waar.
Bij het aflopen van de timer:
Indien variabele waar is zet je deze op niet waar en start of stop je de lader.
Resultaat: 1x drukken start/stop de lader. 2x drukken licht aan of uit
Omgekeerd kan ook, maar dan heb je steed een vertraging op het licht, wat minder prettig is dat een vertraging op de lader.
Helaas kunnen de knoppen dat niet. Ik heb echter met jouw opmerking de flow nog iets ingewikkelder gemaakt en inmiddels heb ik de flow werkend. Ik heb hem opgeschoond en daardoor is het lastig “leesbaar” maar hij doet nu precies wat ik wil. Ik ga nog wat testen om de vertraging zo kort mogelijk te krijgen maar nu ziet het er als onderstaand uit. Dank voor de hulp!