Frank Energy of Tibber?

Hi Homey’s,

Momenteel heb ik een contract met vaste tarieven bij Vattenfall. Ik overweeg om een contract met dynamische tarieven af te sluiten. Ik heb een Homey Pro, 20 zonnepanelen (EMA omvormer / app), een homewizzard P1 meter, 2 EV’s (VW en Polestar) en 2 laadpalen van Alfen. Verder heb ik alleen een warmtepomp, geen gas meer.

Ik integreer graag zo veel mogelijk vanuit Homey.

Welke energieleverancier kan ik heb beste nemen Tibber of Frank energie of toch nog een andere? Of maakt dat niet (meer) uit?

Hoi Wouter,

Om het even, voor mij was de keuze voor Tibber vooral omdat het slim laden van onze VW ID.7 zo ontzettend gemakkelijk en effectief bleek te zijn.

Ook de app van Tibber is in mijn ogen wel heel erg prettig en overzichtelijk.

In principe kun je er geen buil aan vallen, tenslotte is een dynamisch contract maandelijks opzegbaar.

Als je wil kan ik je een paar scherm afdrukken sturen.

Succes, Martin

Ik verplaats deze naar off-topic, ik zie te weinig raakvlakken met Homey voor een dergelijke keuze.
De twee die je aangeeft hebben beide een officiële App in Homey Appstore, en ook zonder kun je iedere aanbieder met al dan niet een Dynamisch contract via Power by the Hour | Homey integreren ook op oudere Homey’s. Op de Homey Pro (Early 2023) of mini of nieuwer kun je ook zonder Apps in het Energie dashboard dynamisch met een formule configureren en via een willekeurige P1 meter het energiemeter koppelen.
Abonnementskosten en energie inkoopopslag etc, kan variëren over tijd en daar zijn de vergelijkingssites voor.

op voorhand: Het plaatsen van affiliate links is niet de bedoeling.

1 Like