Flow zonnescherm openen/sluiten met vertraging dmv timer?

Hallo,
Ik heb op dit moment een flow gemaakt waarmee mijn zonnescherm (IO motor) wordt aangestuurd via Somfy Connexoon icm Somfy Sunis Wirefree II io sensor.
Op basis van de LUX waarde wordt mijn zonnescherm open (>30000 lux) of gesloten(<25000 lux) en daarbij nog een aantal voorwaardes.
Op dagen dat de zon volop schijnt werkt het perfect (dan is de lux waarde altijd boven 30000) alleen op dagen dat er enigszins bewolking is schommelt de LUX waarde tussen mijn waardes die ik ingesteld heb dus <25000 of >30000 en gaat mijn zonnescherm open, 1 min later dicht, 2 daarna weer open, 1 min later weer dicht. Ik wil eigenlijk een vertraging inbouwen dat wanneer een waarde bereikt wordt er bijv. eerst 3 minuten vertraging inzit voordat de actie uitgevoerd wordt om daarna dan nog is te kijken of het zonnescherm wel open/dicht moet.

Kan iemand mij daarmee helpen
Hieronder mijn huidige flow

Wat dacht je van:
Schakel flow uit.
Schakel flow in met vertraging 180 seconden
Dit kun je in dezelfde flow zetten en laten uitvoeren.

Voor zover imijn kennis gaat is het ook zo dat als je een flow start met vertraging dat deze sowieso word uitgevoerd, ongeacht wat er daarna veranderd.
Mocht er dus iets veranderen waardoor de uitgestelde flow moet worden gestopt moet er ook nog een aktie komen om de flow te stoppen.
Misschien kan je dan beter met een countdown timer werken.

ALS de zon weg is
DAN start een timer

ALS timer is leeg
DAN zonnescherm omhoog

ALS de zon terugkomt binnen de tijd (180 seconden)
DAN stop de timer.

Dit is inderdaad een beperking van standaard Homey vertragingen, en precies waarom er apps zijn zoals [App] Chronograph - Adds precise timer, stopwatch and transition functionality to Homey waarmee je wel timers kunt annuleren (b.v. als de helderheid een x tijd onder de waarde zakt).

Bedankt heren voor de tips! Ik ga met de Chronograph App eens kijken of ik daarmee uit de voeten kom.