Flow voor Tado verwarming automatisch aan en uit te zetten bij bepaalde temperatuur

Hmm klein gokje weet niet of het werkt. Maar:

Als: licht aanstaat.
En: tado staat uit.
Dan: tado x op x graden.

Als: licht uitstaat
En: tado staat aan
Dan: tado uit? Of wel weer koppelen aan slimme schema (activeer slimme schema).

Evt kan je nog tijd en temperatuur in de kamer als onderdeel toevoegen

Frank, ik wil je graag helpen… Maar we zijn al 20 berichten verder en je begint ineens over een andere vraag… Dit terwijl je eerste vraag überhaupt nog niet duidelijk en opgelost is. Ik geef het op.

Sorry voor de onduidelijkheid dat was niet de bedoeling
Naar aanleiding van jullie hulp heb ik de volgende flows gemaakt .
Dit was anders nooit gelukt. (Super bedankt voor jullie reactie)




Omdat je op een gegeven moment nieuwe inzichten/ ideen krijgt wat er allemaal mogelijk is met Homey t.o.v. mijn bestaand verwarming kwam op het idee iets te gaan doen met mijn vloer verwarming zoals uitgelegd in voorgaande bericht.
Misschien dat jullie me handvaten kunnen geven hoe dit te doen.
Nogmaals super bedankt voor de reeds geboden hulp!!

1 Like

Hoi UA, ik heb op de begane grond 3 tado thermoknoppen, keuken, hal en woon/eetkamer. zij werken gezamenlijk met een Tado temperatuur sensor, ik moet zeggen prima.
Nu wil dat op de boven verdieping net zo doen, maar dan met de Aqara sensoren die ik al overal heb hangen. Jij hebt daar wat flows voor gemaakt zou je die eens kunnen plaatsen. Ik prakkiseer met suf hoe dit te regelen. BvD

1 Like

Bedoel je dan met de aqara temp sensoren? Zoiets:
(Al gebruik ik deze flow niet meer)

Ik heb nu voornamelijk aqara raam sensoren waarmee ik Tado inregel (via variabele). Bijv:

Bedoel je dit?
Zo nee, wat zou je willen?

1 Like

Die met de raamsensoren (ook Aqara) heb ik ook werkend weliswaar iets eenvoudiger, zonder de logica er in, dus gewoon raam open slaapkamer Tado slaapkamer uit. en vice versa, dat werkt ook prima.
Wat ik bedoel is eigenlijk een Aqara temperatuur sensor gebruiken als een Tado temperatuur sensor. Zoals op de begane grond maar dan voor de eerste verdieping. Dus 1 Agara temp sensor op de overloop en de Tado kranen aansturen in alle vertrekken op de eerste verdieping.

Hmm dan denk ik toch dat je de eerste flow die ik heb gestuurd moet volgen. Maar voor zover ik weet kan je niet de temp sensor in de tado radiatorknoppen laten vervallen en het alleen met de aqara temp sensor doen. Want de radiatorknop die zal ook kijken naar de temp sensor in de knop zelf voor de aansturing.

Wat je wel zou kunnen doen is om de temperatuur met de aqara vergelijken met de temp sensor in tado knop. En dan de tado knop aanpassen, maar dat kan alleen met hele graden in de knop. En dan je flows inrichten (conform eerste flow die ik heb gedeeld). Maar lijkt me overigens niet heel praktisch.

Dankjewel voor je hulp en meedenken. Je zult denk ik met de Aqara sensoren nooit dezelfde functie krijgen als met de Tado slimme sensor. Er komt trouwens een eenvoudigere versie van Tado slimme sensor aan. Ik heb een enquete ingevuld of ik hem wel of niet zou aanschaffen en hoe duur hij maximaal zou mogen kosten om hem echt te kopen. Met die versie kan je niet handmatig de temp in stellen. Nogmaals dank voor zover

1 Like

Maar heb je zoveel afwijking in temp in radiatorknop tov aqara sensor. Ik dacht ooit dat de radiatorknoppen nooit de juiste waarde zouden kunnen weergeven, gezien de plaats namelijk aan de radiator vast.

Ik heb toen aqara sensoren voor elke kamer gekocht en moet zeggen dat alleen in 1 van de kamers temp in aqara sensor 1 graden lager was dan die van de knop, dit heb ik dan aangepast in de tado app. De rest van de waardes waren exact hetzelfde.

Ik gebruik zelf de slimme schemas in de tado app als basis voor de verwarming.
Homey alleen voor open raam detectie en verwarming lager zetten dmv raamsensoren. En google flow als de kids bij opa en oma logeren dat de radiatoren dan in hun kamers niet aangaat.

Eigenlijk heb ik een zelfde situatie als jij. Maar omdat ik beneden de slimme temperatuur sensor van Tado heb en dat prima bevalt, dacht ik zou ik dat voor de boven verdieping ook kunnen doen, maar dan met behulp van Homey. Niet omdat het nu slecht functioneert maar meer uit nieuwsgierigheid (verveling). Ik heb ook de Aqara’s en Tado kranen qua temperatuur naar elkaar toegebracht. Inderdaad hele kleine afwijkingen.

Hi Edwin, ik heb toevallig een vergelijkbaar schema gemaakt. Echter denkt de homey volgens mij dat mijn kinderen altijd thuis zijn.

Ik heb bij ALS
Aanwezigheid: Een specifiek persoon weggaat
En: (NIETS)
Dan: Stel temperatuur in in nar 12.0 graden + Zet alle lampen uit

Zou het kunnen door geofencing op de Tado app dat dit nu niet werkt?

B.v.d.

Boris

Bij mijn weten zou dit moeten werken, mits geofencing voor die betreffende persoon goed is ingesteld voor Homey zelf. Homey neemt niet de aanwezigheidsstatus van de betreffende persoon in Tado over.