Flow voor herstart Hue lampen na stroomuitval

Hallo, Is er een Flow die bij Hue lampen na stroomuitval weer in een bepaalde instelling (bijvoorbeeld: aan in een bepaalde kleur of juist uit laat als er geen flow actief is) zet.

Op de philips hue bridge is dit wel in te stellen maar die gebruik ik niet. Ik stuur mijn Hue lampen rechtstreeks vanuit de Homey Pro.

Graag zie ik jullie reactie of tips hoe zo’n flow eruit zou moeten zien.

Hallo,

Als je een apparaat in huis hebt wat altijd aan staat (Zoals een CV ketel bijvoorbeeld) kun je deze via een tussenschakelaar aansluiten.

Een flow zou dan kunnen zijn: Als het energie verbruik meer is dan 1 Watt (doe dan wat jij wilt)
Aangezien het een trigger is zal deze alleen bij het terugkomen van de spanning in actie komen en verder niet.

Mocht je vloerverwarming hebben zou je die pomp ook via een tussenschakelaar kunnen aansluiten.
Als de CV ketel “in rust” is verbruikt deze weinig energie, zodra de ketel aan gaat is het verbruik vanwege de ingebouwde pomp hoger.
Hiermee kun je dan de pomp van de vloerverwarming mee laten draaien.
Als energieverbruik meer is dan “rustverbruik” schakel de pomp van de vloerverwarming in (en omgekeerd)

Gebruik in dit geval bij voorkeur de Nodon tussenstekkers, deze hebben de meeste instel mogelijkheden.

In mijn geval had ik deze investering in 1 jaar terugverdient.

Succes

Als je …Meer>instellingen>experimenten “Power User” inschakelt, kun je de trigger “Homey is gestart” gebruiken (te vinden onder ‘Systeem’)

voorbeeld flow

Hey. Hartstikke bedankt. Dit ga ik proberen.

1 Like

Veel “devices” hebben in de geavanceerde instellingen een mogelijkheid voor het instellen van een toestand na stroom herstel.