Flow til varmekabler

Hei. Er ny på Homey Pro og flows.
Tenker å styre varmekabler etter strømpris. Kan dette funke?
Hvordan får jeg lagt inn betingelsen “ellers”

Vil kablene slå seg på igjen når flowen ikke er aktiv?

Nei, den vil nok ikke funke som du håper. Det vil aldri bli slik at prisnivået er både dyrt og ekstremt dyrt.
men siden du tydeligvis bruker sparegrisen til å gi deg strømprisen så kan du vel bruke den til å styre varmekablene også? Den har jo en form for prisstyring, men den kan jeg dessverre ikke noe om.

Jeg gjør det slik for å styre min bereder som funksjon av prisen (som jeg henter fra Tibber)

Hei. Takk for tips👍
Da har jeg forsøkt å legge inn på den måten du viste.
Kan jeg spørre hvorfor man legger inn en forsinklese?

Tja, jeg husker ikke helt, men jeg tror jeg la den inn fordi jeg ville være helt trygg på at jeg ikke slår på berederen før klokka har tippet over “hel time”. Dette er neppe nødvendig nå som jeg bruker sparegrisen til å regulere det hele slik at jeg ikke går over den magiske grensa på 4.99kwh/h.

Forsinkelsen er ikke nødvendig. Prisen er endret betingelsen starter ikke før prisen faktisk er endret. Det skjer kun på hel time.

Hvilken magisk grense på 4,99 snakker du om?

Grensa for økning i nettleie. Det er jo slik at dersom man holder seg under 5 kwh pr time så er nettleia billigere enn om man holder seg under 10kwh per time osv. Tror grensene er 2, 5, 10 og sikkert noen høyere også. jeg har et hus (uoppvarmet verksted) hvor jeg med god margin holder meg under 2, mens i bolighuset sikter jeg mot 5. Og klarer det vha Sparegris.