Flow til varmekabler

Hei. Er ny pÄ Homey Pro og flows.
Tenker Ă„ styre varmekabler etter strĂžmpris. Kan dette funke?
Hvordan fĂ„r jeg lagt inn betingelsen “ellers”

Vil kablene slÄ seg pÄ igjen nÄr flowen ikke er aktiv?

Nei, den vil nok ikke funke som du hÄper. Det vil aldri bli slik at prisnivÄet er bÄde dyrt og ekstremt dyrt.
men siden du tydeligvis bruker sparegrisen til Ä gi deg strÞmprisen sÄ kan du vel bruke den til Ä styre varmekablene ogsÄ? Den har jo en form for prisstyring, men den kan jeg dessverre ikke noe om.

Jeg gjĂžr det slik for Ă„ styre min bereder som funksjon av prisen (som jeg henter fra Tibber)

Hei. Takk for tips👍
Da har jeg forsÞkt Ä legge inn pÄ den mÄten du viste.
Kan jeg spĂžrre hvorfor man legger inn en forsinklese?

Tja, jeg husker ikke helt, men jeg tror jeg la den inn fordi jeg ville vĂŠre helt trygg pĂ„ at jeg ikke slĂ„r pĂ„ berederen fĂžr klokka har tippet over “hel time”. Dette er neppe nĂždvendig nĂ„ som jeg bruker sparegrisen til Ă„ regulere det hele slik at jeg ikke gĂ„r over den magiske grensa pĂ„ 4.99kwh/h.

Forsinkelsen er ikke nÞdvendig. Prisen er endret betingelsen starter ikke fÞr prisen faktisk er endret. Det skjer kun pÄ hel time.

Hvilken magisk grense pÄ 4,99 snakker du om?

Grensa for Þkning i nettleie. Det er jo slik at dersom man holder seg under 5 kwh pr time sÄ er nettleia billigere enn om man holder seg under 10kwh per time osv. Tror grensene er 2, 5, 10 og sikkert noen hÞyere ogsÄ. jeg har et hus (uoppvarmet verksted) hvor jeg med god margin holder meg under 2, mens i bolighuset sikter jeg mot 5. Og klarer det vha Sparegris.