Flow start andere flow

Help, help. Wie kan mij helpen met het volgende.
Ik heb een flow gemaakt die het alarm aan zet. Die werkt.
Vervolgens heb ik een flow gemaakt die een camera activeert bij openen van een deurcontact. Die werkt ook en altijd. Nu wil ik dat de camera alleen een foto maakt als het alarm is ingeschakeld EN het deurcontact wordt verbroken. (Deur wordt dus geopend.
Ik heb geprobeerd om een flow te maken waarin het volgende staat:
Als: deurcontact wordt geopend.
En: Alarm is aangezet.
Dan: maak snapshot, stuur snapshot naar mailadres, push bericht naar gsm.
Helaas werkt deze niet.

De volgende flow heb ik geprobeerd.
Als: Alarm is aangezet.
En: deurcontact wordt geopend.
Dan: maak snapshot, stuur snapshot naar mailadres, push bericht naar gsm.
En deze werkt helaas ook niet.

Zonder je flows te delen wordt het gokken.
Maar de flow moet iets worden van :
ALS deurcontact open gaat EN alarm is aan DAN maak snapshot.
ALS snapshot is gemaakt DAN stuur afbeelding.

Waar je in ieder geval op moet letten is dat ALS kaartjes een gebeurtenis betreft, en EN kaartjes een status. Wat je zegt: EN deurcontact wordt geopend is dus niet iets wat Homey ondersteunt, wel EN deur is open.

De tweede variant doet dus alleen wat als je het alarm aanzet terwijl de deur openstaat. Dat is dus niet wat je wilt.

De eerste variant (de deur wordt geopend terwijl het alarm aanstaat) komt in de buurt. Maar idd: deel je flows dan weten we het zeker.

Hoe deel je een flow? Kan dat in één keer, of screenshots maken per deel?

Dan gaan we maar eens delen. Kijken of dat lukt.

Kan hier iemand iets mee?

En deze flow schakelt het alarm in.

En met deze flow wil ik het alarm inschakelen en de camera snapshot inschakelen zodat deze alleen werkt als het alarm is ingeschakeld.

In de eerste flow staat een flowkaartje “flow alarm inschakelen is ingeschakeld”
. Dat betekent dat je tweede flow niet gedisabled mag zijn voor Homey. Deze conditie is dus altijd waar. Daar moet dus een kaartje voor in de plaats die controleert wat de beveiligingsmode is.

Volgens mij moet jouw flow “Foto voordeur bij openen” iets zijn als als deurcontact aan gaat, EN heimdal toezicht mode is ingeschakeld maak en verstuur dan een foto.

Jouw kaart “Alarm inschakelen is ingeschakeld” kijkt alleen maar of de flow Alarm inschakelen niet disabled is, niet of je toezicht modus aan staat.

Maar het belangrijkste: de eerste flow start alleen als jij die start. Zoals eerder aangegeven, de EN kaartjes zijn geen gebeurtenissen, maar statussen. ALS kaartjes reageren op gebeurtenissen. Wat je dus nodig hebt is iets met Als de deur opengaat EN het alarm staat aan DAN…

Wat je nu hebt is: als ik deze flow start en er is een deur open en de flow alarm activeren is niet gedisabled dan …

Plaatjes zeggen zo veel meer dan woorden! :+1:

1 Like

Wat Edwin hierboven zegt is de oplossing

Eigenlijk betekend “een flow is gestart” niks meer dat je een flow handmatig of doormiddel van een andere flow start (met “start een flow”).

Dank voor jullie hulp. Het is gelukt om een flow te maken die alleen een foto maakt van de voordeur als het alarm ingeschakeld is. Top.

Zou leuk zijn als je je flow ff deelt ipv zelf de solution hebben en niet zeggen hoe je het gedaan hebt. Kunnen andere weer iets van leren misschien.

1 Like

Hierbij de flow waarmee de camera werkt op het alarm.