Flow in de war?

In de gang heb ik een voordeursensor van Kaku en een belknop, ook van Kaku. Voor beide apparaten heb ik de volgende flows gemaakt, die alle drie werken :
Belknop : wanneer knop is ingedrukt, stuur notificatie. (Een bijbehorende kaku deurbel gaat automatisch af)
Voordeur open : wanneer contactalarm in de gang aan gaat : zet screensaver aan.
Voordeur dicht : wanneer contactalarm in de gang uit gaat : zet screensaver uit
Op zich simpele flows.
Edoch :
Wanneer de voordeur opengaat en wanneer de voordeur dicht gaat ontvang ik ongevraagd (ook) de notificatie die ik bij de flow voor de belknop heb opgegeven.

Weet iemand hoe is dat te voorkomen ?

Flows delen is de beste optie hier.
Hoe weten we nu of je de zone gang hebt gebruikt?
ALS contact aan gaat EN zone is gang…….
Allemaal giswerk zonder de flows te kunnen zien.

1 Like

Sorry, hiermee voldoende informatie ?

En wat gebeurd er als je die voordeur flows uitschakeld?
Want het lijkt er haast op de de knop en deurcontact aan elkaar geschakeld zijn. Dan zou je dus ook een notificatie krijgen als je de voordeur flows even uit zet en test.

Ja, het lijkt erop dat de code voor de deurcontacten ook is waarvan Homey denkt dat dat de deurbel is. Ik zie ook voor me hoe dat kan gebeuren: je wil Homey de deurbel leren. Dus je staat in de hal, voegt een deurbel toe in Homey, drukt op leren in homey, doet de deur open en drukt op de deurbel. Alles lijkt te werken, maar welke code heeft Homey nu geleerd? :slight_smile:

Dat is nou zo leuk bij zo’n community, snel een paar reacties en gelijk raak. Ik krijg inderdaad bij uitgeschakelde deurflows toch notficaties ! Ook een suggestie hoe ik aan Homey duidelkijk kan maken dat dit gescheiden flows zijn ?
In elk geval al mijn dank !

Alle apparaten weggooien (knop en deurcontact) en opnieuw koppelen met Homey. LET OP, je zal alle flows voor deze apparaten moeten repareren.
Daarna, als je de deurbel toe gaat voegen, zorgen dat je buiten staat en niet eerst de deur open hoeft te doen om bij de knop te komen.

1 Like

Dankzij jullie reactie opgelost. Dank ! :+1: :+1:

1 Like

Ik vraag hier niet om de solution hoor maar door de solution bij jezelf te zetten zien de leden van het forum dit:

Mensen die met hetzelfde probleem zitten zien nu in de eerste post een oplossing die nergens heen gaat.

Vinkje alsnog - wat uiteraard de bedoeling was - een treetje hoger gezet !

1 Like