Flow op basis van helderheid werkt deels

Hoi,
Ik heb een flow gemaakt op basis van helderheid dat tussen een bepaalde tijd met een bepaalde helderheid de lampen in de woonkamer schakelt. Werkt prima. Echter ik zit met het volgende, waar ik maar geen idee van krijg om het op te lossen.

Op het moment dat ik savonds om half negen de lampen uit doe, gaat een minuut later ongeveer de verlichting weer opnieuw aan. Logisch want de helderheid is op dat moment kleiner dan 5 namelijk 0 en de tijd van de flow is tot 21.00uur, en er is iemand thuis. Na 2100 uur de lampen uitdoen, dan blijven ze ook uit., dus dat klopt ook.
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat als we handmatig om half 9 de lampen uitzetten dat ze dan ook uitblijven?

Voor het mogen aan of uitzetten door Homey gebruikt ik virtuele schakelaars.

Ze komen op het moment van in en uitschakeling.

Hier zou je het al aan het begin kunnen zetten.

Hoi
Dank voor uw reactie…ik begrijp alleen nog niet hoe ik dit in deze flow zou moeten neerzetten…

Gelijk na de trigger kaart “De helderheid is veranderd”.

Staat die virtuele schakelaar in dan is alles normaal.
Bij uit loopt de flow niet verder.

oke die gedachtengang begrijp ik, alleen hoe gaat die schakelaar uit…als ik voor negen uur tegen mijn google weltrusten zeg gaat tv en alle lampen uit…echter het is nog geen negen uur savonds dus de lampen springen weer aan…wat triggert die schakelaar dan op uit

Wanneer je die virtuele schakelaar favoriet maakt kan je die in je app bedienen.

Dat weer in zetten kan je ook met een flow om 21:01 doen.

het spijt me maar ik begrijp nog niet hoe ik dit in mijn bestaande flow moet instellen sorry…betekend dit ook dat ik altijd die schakelaar in of uit moet schakelen?

Je zou ook een logica kaartje kunnen gebruiken met Ja/Nee.
Je kan na de kaart Als helderheid is veranderd een logica kaartje plaatsen met Logica is Ja, en dan de rest van de flow.

En een extra flow maken met bv.
ALS tijd is tussen 15:45 en 21:00
EN lampen worden uitgezet (of iets van die strekking)
DAN zet logica naar Nee.

ALS tijd is 21:01
DAN zet logica naar Ja.

Als je de lampen uitzet, verandert de helderheid en triggert daarmee de flow die ze weer aanzet.

klopt! en dat wil ik omzeilen, maar weet even niet hoe…als ik de tijd op bijv 20.00uur zet dan werkt het wel maar dan zit mijn bewegingsflow voor de late avond/nacht in de weg…

Bedoel je zoiets?

Even in het kort voor het idee.

Hier kan je dan zelf weer iets omheen bouwen met de huidige timers die je hebt.

ow zo bedoel je! oke ik ga daar eens mee stoeien, thanks voor de uitleg so far!

En als je het zo maakt als ik het heb gedaan kan je het ook gewoon proberen door met de muis op de eerste kaart te klikken en zo start je die flow.
Wil je de logica weer op Ja zetten dan kan je dat doen door op het tabblad Variabelen te klikken en daar de variabele weer aan te passen.
De lamp gaat dus niet uit als je klikt op de kaart Uitgezet. Die werkt dus alleen als de lamp word uitgezet met bv een knop of via een andere flow of opdracht.

Hopelijk is dit wat duidelijker.

Die virtuele schakelaar zet je ‘met de hand’ uit zodat de lampen niet aan gaan.
Dat kan op je PC/laptop direct.
Voor de app moet je deze virtuele schakelaar eerst favoriet maken.

thanks all het is me wat duidelijker geworden, in ieder geval een goede richting om er weer wat mee te gaan stoeien! ik laat nog even weten of het gelukt is ! Dank jullie wel!!

Als je ‘welterusten’ tegen google zegt kun je jezelf (of iedereen) als slapend instellen.

Dan kun je als extra voorwaarde voor het aangaan ‘iemand is wakker ‘-kaartje gebruiken.

Hoi Wim, ik zeg savonds idd welterusten tegen google dan gaat ook alles uit…maar is geregeld vanuit de google home app

Dit is eigenlijk het mooiste ja!

Wat stel ik dan als automation in in de google home app onder weltrusten? ik heb daar nu apparaten staan die dan uitgezet worden…hoe krijg ik dan de koppeling dat ik in homey als slapend neergezet word?

Of zou ik een virtuele schakelaar/apparaat in homey kunnen maken dat deze getriggerd word zodra ik hem erbij zet onder de automation in google?

Ik ben er al uit! Dank je wel voor de tip, ik vind dit voor mijn situatie de beste oplossing.
Daarna idd als kaartje iemand is wakker! goeie! dank je wel!!

1 Like