Flow makkelijk herhalen ipv steeds andere flow aan te maken

Ik wil graag een volgende flow maken, maar ik kom er niet uit dat ik dit simpel in 1 flow kan verwerken ipv 7 aparte te moeten maken.

*Zo wil ik hem graag *

*Als: Tijd 20:30 *

*En : Het is (1 van deze dagen) Maandag, Woensdag, Vrijdag , Zondag *

Dan: Whatsapp bericht met tekst naar groep

Als en dan kom ik prima uit maar En loop ik vast ik wil graag dat hij op 1 van deze dagen dat bericht stuurt. Maar op deze manier gaat dat natuurlijk niet want hij kijkt dan naar alle dagen en loop vast.

Er zal iets van een variabele in moeten denk ik maar ik.zie het niet, het enige wat ik zie is dat ik voor iedere dag een nieuwe flow aan moeten maken en dan overal bij EN maar 1 dag invullen.

Dit moet toch makkelijker kunnen wie kan mij dit leren en me een voorbeeld geven hoe dit zou kunnen?

De en en en moet je in of of of veranderen.

Je zult het zo moeten doen:
*En : Het is Maandag,
Of het is Woensdag,
Of het is Vrijdag,
Of het is Zondag

Als je dit in standaard flows wil doen, dan kom je een ‘Of’ veld te kort.
Dan is het een truuk om het dubbel om te draaien.
Het wordt dan
*Als
-de tijd is 20:30u
*En…
-het is NIET Maandag
-en het is NIET Woensdag
-en het is NIET Vrijdag
-en het is NIET Zondag
*Dan
-doe niks bijzonders, bijv een tijdlijnkaartje met ‘het is GEEN Maa-, Woe-, Vrij- of Zondag’
*ANDERS
-stuur een WhatsApp bericht, want het is Maa-, Woe-, Vrij- of Zondag

Als er één dag uit de *En reeks overeenkomt, wordt op die dag het WhatsApp kaartje in *Anders gestart

Nog een voorbeeld flow:


(Tussen de twee tijdlijn kaartjes hoort ELSE te staan…)

2 Likes

Ja inderdaad werkt gewoon dacht dat die zou vastlopen maar verkeerd gedacht

Kijk nog even, ik heb heel wat veranderd :face_with_hand_over_mouth::blush:

1 Like

@mralbert
Heb je de advanced flows al eens bekeken?
Je krijgt het door een eenmalige betaling, maar zoveel efficienter werken en beter overzicht.

Als ik het goed heb begrepen, dan wil je dit?

1 Like

Deze optie heb ik volgens mij zit die er op de Homey pro 2023 gewoon bij en hoef je er niet voor te betalen alleen voor de backups (maar die doen raar op dit moment )

wat mij betreft kan er een slotje :closed_lock_with_key: op deze topic

Ach, ik ging er zomaar vanuit dat je standaard flows gebruikt of wilde gebruiken. Met adv. flow gaan dit soort dingen wat makkelijker idd!