Flow maken voor eerste en laatste persoon

Ik wil een flow maken in de Homey Pro dat als de eerste persoon thuiskomt de Eufy camera’ uit gaan en als de laatste persoon weggaat de camera’s aan gaan.
Ik heb de app smart presence in de homey app staan en daar staan 3 devices.
Alle 3 devices hebben een vast ip adres.
Ik heb dit op 2 manieren geprobeerd maar het werkt niet.
Manier 1: nieuwe flow als- nieuw kaartje toen naar smart presence gegaan en daar gekozen voor eerste gezinslid is aangekomen Dan- nieuw kaartje naar de Eufy app gegaan en daar gekozen voor de camera en vervolgens zet uit.
Manier 2: nieuwe flow- nieuw kaartje- aanwezigheid de eerste persoon thuiskomt naar de Eufy app gegaan en daar gekozen voor de camera en vervolgens zet uit.
Dit ook gedaan op dezelfde manier voor camera’s uit.

Als ik naar familie ga zie ik daar alleen mijzelf staan of heeft dat niets met flows te maken?

Wat doe ik fout?

Hey Tara,

ik heb ook smart presence en soortgelijke flow gemaakt en dat werkt prima. De personen moeten uiteraard wel hun smartphone bij zich hebben. Familie heeft te maken met wie de homey app gebruikt.

Zoals je ziet heb ik wel alles wat moet gebeuren in aparte flows gezet.

Hallo Wilfried,

Ik heb opdezelfde manier een flow gemaakt.
Bij ALS in de smart presence gekozen voor eerste gezinslid en bij DAN gekozen in de Eufy app voor zet uit.
Het werkt wel als ik op de test knop klik maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik telkens als de camera aan of uit moet ik naar de homey app moet gaan om daar op test te drukken. Ik hoopte juist dit te kunnen automatiseren met de Homey Pro.
Hoe heb jij in de Smart Presence de toegevoegde personen staan? Bij mij staan ze er met de naam van het device dus b.v. Galaxy-S-20 enz.
Worden deze devices dan gezien als gezinslid of zit daar het probleem?

Bij de instellingen van het device in Homey kun je kiezen voor Gast of Kind.
Indien je beide uitvinkt, dan ben je een Gezinslid en zou je flow moeten starten als een apparaat met dat IP adres verbinding maakt.
Screenshot 2022-02-17 092321

Hebben de apparaten ook een vast IP adres en klopt deze met de device settings in Homey?
Geen ‘Use private mac address’ optie oid aanstaan op de apparaten?

Inderdaad zoals Niels al aangaf zeker het IP adres van het device in de apparaat tegels van My presence vermelden. Persoonlijk heb ik voor gezinsleden niks aangeduid bij gast en kind.

Hallo,

Ja de vaste IP adressen staan vermeld in smart presence en daar staan gast en kind uitgevinkt.
Bij MAC adres staat er alleen het MAC adres en niet dat er een private mac adres moet worden gebruikt.
Heb nu wel de vertraging voor melding afwezig op 300 sec gezet dat stond op 900 seconden. Maar helaas werkt het nog steeds niet.

He he, het werkt!
Blijkt dus dat de mobiel van één van de gezinsleden na het uitzetten van de wifi nog ruim een halfuur in het netwerk blijft hangen. Dus als ik dan test of het werkt met als laatste persoon is weggegaan in de veronderstelling dat die betreffende mobiel uit het netwerk is, is het logisch dat het niet werkt.
Ga morgen nog testen als deze mobiel echt weg is, dus niet thuis met wifi uitgezet, of het dan wel sneller gaat.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en de hulp.

Je zou kunnen spelen met die time-out instelling. Of bedoel je echt het WiFi netwerk? Want inderdaad dat heb ik ook wel is gezien. Is bij mij beter gaan werken met het instellen van minimale rssi op -75 (moet je ff kijken wat het beste werkt voor jouw WiFi natuurlijk).

Het gaat prima met 2 mobiels. De derde waarmee het fout gaat, gaat in de router offline bij het weggaan en weer online bij het binnenkomen. Maar niet in de Homey.
Heb hem al helemaal verwijderd een ander vast ip adres gegeven en opnieuw toegevoegd maar Homey ziet hem dus op de een of andere manier niet.

Zie nu dat mijn mobiel waarmee het goed gaat verbonden is met 2,4 GHz en de mobiel waarmee het niet werkt met 5 GHz.
Heb nu op mijn router 5GHz uitgeschakeld en nu gaat het eindelijk allemaal goed.