Flow maken met: Homey Pro, Fibaro roller shutter 3, Robb afstandbediening

Dit kaartje zou het moeten zijn voor de afstandsbediening.
scene

Welke app versie heb je van de Robbshop software?

5c3a7980-65e1-4e17-b067-1705da658210 Code rapport

Ik heb zelf een iets oudere versie in gebruik. Automatisch updaten staat bij mij uit. (2.2.0)
Maar het getoonde screenshot boven jouw post is wel van de app pagina van versie 2.7.0.





Vanmorgen de afstandsbediening verwijderd en weer toegevoegd. Waar gaat het fout? Houd knop 1 wat langer ingedrukt er gebeurt niets. Wie o wie.

Voeg, zoals ik eerder al eens voorstelde, een tijdlijn kaartje toe.
Dan weet je of de flow wel of niet wordt gestart. Want het kan gebeuren dat Rolluikschakelaar 3 - Thuis helemaal niet reageert op je flow, en het probleem dus helemaal niet in je Robb schakelaar zit.

Of de flow met de hand starten met het afspeelpijltje boven in je scherm van de flow.

Welke kaartjes heb je nog meer in het drop-down menu?

Zo dan…. Een kleine tegenvaller, de motor van het zonnescherm is te zwaar voor de schakelaar van Robb. Een vervanger geprobeerd maar helaas zelfde resultaat. Ben mij aan het beraden hoe nu verder

Wat zijn de gegevens van de motor?
Hoeveel Watt, Nm, merk?

Hoe heb je dat dan ontdekt of geconstateerd?

I.s.m. Medewerker van ROBB ik hoor relay van Rolluik schakelaar 3 wel klikken maar doet verder niets.

De gegevens ben ik aan het uitzoeken. Er staat niets op het scherm vermeld en ik weet geen historie

Met de hand startren is geprobeerd, wil niet lukken. Ik moet eerst kalibreren en dat lukt zelfs niet

Oh, dat is niet zo mooi. Maar zou het kunnen zijn, dat het de klik is van dat je hem naar boven stuurt, terwijl die ook naar boven staat?

Beide knoppen geprobeerd maar kalibreren wil al niet vandaar

Kunnen de draden voor omhoog en omlaag niet omgewisseld zijn?

Of eerst het scherm een stukje laten zaken zoal je dat eerder deed?
En dan kijken of het scherm wel beweegt.

Zo dan, we zijn er uit. Alles werkte, doe de laatste handelingen om er nog een keer zeker van te zijn, dus via mijn telefoon gaat het zonnescherm uit, begint te ratelen… en jawel bij het proberen weer IN te draaien blijft de motor hangen. Stel je voor, het regent buiten, waaierig e.d. Zonnescherm man gebeld, is gekomen, motor moest worden vervangen en dus gelijk maar gekozen voor een Somfy… duur kostenpostje dus ik krijg voorlopig geen zakgeld meer van moeders.

Iedereen dank voor het meedenken en meewerken. Het was voor mij een heel avontuur maar eerlijk is eerlijk het blijft mooi dus we gaan door,. Warme groet allemaal