Flow inschakelen met fibaro motion sensor werkt niet

Hallo,

Ik heb drie fibaro moition sensors die ook de helderheid meten.
In de Homey app kan ik zien dat de gemeten helderheid ook daadwerkelijk doorgegeven wordt aan Homey. Echter als ik een flow wil laten inschakelen / uitschakelen op basis van helderheid dan gebeurd er niets. Hieronder kort mijn Flow:
Als: helderheid (bewegingsensor keuken)is veranderd
En: helderheid is kleiner dan 4
Dan: schakel flow “lampen aan keuken” in.

Wie kan mij vertellen wat ik verkeerd doe?

De meeste motion sensors geven de gemeten helderheid pas door als ze ook beweging registreren, zou dat het probleem kunnen zijn?

Goedemiddag,

Dan zou de flow ingeschakeld worden als ik onder het lichtniveau zit en beweging heb. Maar ook dan gebeurd er niets.

Je zou de “kleiner dan” eens weg kunnen halen om te zien of het event sowieso wel binnenkomt.

Lees anders ook eens deze thread door.

Ik doe de waarde opslaan in een variabele.
ALS helderheid veranderd DAN set variabele helderheid.
Daarna doe ik ALS variabele veranderd EN die variabele is minder dan 4 DAN …
Die variabele gebruik ik dan ook voor meer flows dus altijd makkelijk.
Het lijkt er op dat wanneer de variabele veranderd EN je checkt of hij minder dan 4 is dan kijkt hij nog naar de oude waarde. Die van voor dat hij veranderde.

Kan het zijn dat je flow inschakelen (enabelen) verwart met Flow starten (uitvoeren)? Een flow inschakelen betekent dat die flow getriggerd kan worden, maar dan gebeurt er op zich nog niets, anders dan dat de flow niet uitgegrijsd meer is.

Wat ik lees dat je gemaakt heb is: als het donker is mogen de lampen aangezet worden (door de trigger die in “als” staat van de flow “lampen aan in de keuken”). Maar wanneer de lampen dan aan zouden moeten gaan zet je er niet bij.

Ik neem aan dat je de lampen aan wilt laten gaan als het donker wordt, maar dan heb je dus Flow starten nodig, niet flow inschakelen.

Dit werkt inderdaad,

Maar nu wil ik de flow starten bij een bepaald lichtniveau.

Ik zal dit inderdaad eens proberen,

Bedankt

Als dat wel werkt dan moet je even een screenshot van je flow (inclusief de “helderheid is kleiner dan 4” kaart) hier posten.

Overigens, een helderheid van 4 lijkt me vrij laag, weet je zeker dat dat wel klopt?

Nee, ik wil alleen een bepaalde flow starten als het donker is. Zodat dan de lampen alleen aangaan bij beweging. Als dan het licht toeneemt wil ik deze flow weer uitschakelen

Waarom dan niet simpelweg een flow: Als er beweging is gedetecteerd EN de helderheid is kleiner dan 4 DAN start flow Lampen aan?

Beste de flow eventjes delen om verwarring te voorkomen. Zoals eerder aangegeven is het inschakelen van een Flow iets anders dan het starten.

Dit zorgt er niet voor dat de lampen uit gaan! Zoals anderen al aangaven, deel je flows hier!

Goedemiddag Edwin, en meelezenden.

Dit werkt inderdaad super. Ik kan hiermee inderdaad lampen schakelen maar ook separate flows activeren of uitzetten.

Bedankt en een gelukkig nieuwjaar voor iedereen.

2 Likes